Aviseringar
Rensa alla

Är det möjligt att leva 2012 utan Google och Facebook?


Ämnesstartare

[confused]


   
Citera
Ämnesstartare

Eller snarare, vad är priset man betalar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, facebook känns inte alls nödvänigt för mig egentligen.. Och andra söksidor än google finns ju..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, facebook känns inte alls nödvänigt för mig egentligen.. Och andra söksidor än google finns ju..

Jo men vad är priset du betalar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig ens besökt facebook, kommer aldrig att göra heller. Google's tjänster använder jag en hel del men jag håller just nu på att migrera över detta till mina egna tjänster.

I Kina finns dessa siter inte tillgängliga öht, och kineserna lever minst sagt. Där finns mer eller mindre kompletta substitut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte google nej


   
SvaraCitera

Klart man kan men det är ju onekligen en del av vårt dagliga samhälle 2012.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jo men vad är priset du betalar?

Hur menar du? Jag betalar veterligen ingenting. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självklart är det möjligt, men att leva helt utan tillgång till internet är en svårare fråga. Då blir det genast mycket mer begränsat. En riktigt stor informationskälla blir man ju utestängd ifrån då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Priset man betalar är att hela tiden behöva försvara varför man inte nyttjar facebook men det kan å sidan vara ganska kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror att alla som lever utan google dör
snart finns bara vi som använder internet kvar på jorden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA absolut... har människan överlevt sig själva i 60k år så borde ett inte vara något problem...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Priset man betalar är att hela tiden behöva försvara varför man inte nyttjar facebook men det kan å sidan vara ganska kul.

Som att vara homosexuell med andra ord? [confused]

ennie:

jag tror att alla som lever utan google dör
snart finns bara vi som använder internet kvar på jorden

[cute]

Paranormal_Cannabis:

självklart är det möjligt, men att leva helt utan tillgång till internet är en svårare fråga. Då blir det genast mycket mer begränsat. En riktigt stor informationskälla blir man ju utestängd ifrån då.

Precis vad är priset man betalar, när alla event ens vänner går på förmedlas där? När alla mailinglistor flyttar in som grupper på hoss facebook ect?

Och google, ja man blir ju helt klart begrännsad att hitta information eller blir man det? Jag menar med tanke på att alla andra har tillgång till Google och Facebook ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte internet blivit tråkigare med facebook förövrigt? När lär man känna random folk, människor som ens vänner inte känner ect?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utan facebook: Ja definitivt. Utan google? Njaaaaa, betydligt svårare. Det beror på. Får man använda någon annan sökmotor så går nog det, men jag tänker inte testa.

[love]


   
SvaraCitera