Aviseringar
Rensa alla

är det någon idé att rita såhär


Ämnesstartare

kevindendaylige:
sd.JPGi found a face. djupt insuttna ögon och en liten kalufs mitt på huvudet

uppskattar ditt engagemang 🙂

Järn:

något som är ritat på ett papper/vadsomhelst var det jag syftade på nu. Innefattar allt ifrån min teckning jag gjorde när jag var två som ser ut som en bläckfiskkuk till Mona Lisa.

oh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
jag tycker alltid att det är en idé att rita eller måla. det är viktigt. jag har berömt dina verk tidigare. undrar varför du skrev så osäkert.

ja men det var förut. nu känns det lite tjatigt att jag fortsätter göra såna här bilder. även om de blir lite olika så är det samma fokus i alla.

jag är osäker.


   
SvaraCitera

df rqp: det kanske är bättre med en näbb, som folk kan relatera till och placera i ett sammanhang.

"bättre" är ju också ett ganska tråkigt ord.

df rqp: någon balans mellan struktur och kaos måste iaf finnas. är inte säker på att jag har den alls.

Det kommer nog. Själv önskar jag att jag kunde släppa strukturerna lite och mana fram lite mer av ett flöde. Måste öva mer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

ja men det var förut. nu känns det lite tjatigt att jag fortsätter göra såna här bilder. även om de blir lite olika så är det samma fokus i alla.

jag är osäker.

kan visa dig mina bilder så att du känner dig bättre. samma fokus är inte samma motiv. tänker du på samma saker när du ritar?

sluta vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

"bättre" är ju också ett ganska tråkigt ord.

det tycker inte jag. har svårt att motivera mig till saker som inte är bättre. å andra sidan är planlöst intresselöst utforskande också värdefullt.

Miceparade:
Det kommer nog. Själv önskar jag att jag kunde släppa strukturerna lite och mana fram lite mer av ett flöde. Måste öva mer. 

mm om man övar. öva öva öva. JOBBIGT 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser en hundvalp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

kan visa dig mina bilder så att du känner dig bättre.

gör det om du vill.

amsi:

samma fokus är inte samma motiv. tänker du på samma saker när du ritar?

den medvetna delen av processen ser ut ungefär såhär: "hmm det får inte vara mer parallellt där nu, oj här måste jag bryta av med något, haha den där linjen är cheeky som fan den behöver räddas, okej då det får väl bli en till cirkel här, nu måste jag ha mer textur där för att kontrastera".

amsi:
sluta vara det.

det är nog ganska bra att vara osäker. iaf lagom mkt.


   
SvaraCitera

df rqp: det tycker inte jag. har svårt att motivera mig till saker som inte är bättre. å andra sidan är planlöst intresselöst utforskande också värdefullt.

Mja, jag tycker bara det är så himla subjektivt. Ok att man kan bli bättre rent tekniskt, men du har redan ganska god linjeföring t.ex, och även gott öga för volym osv. Resten beror ju helt på vad man gillar och vart man vill komma :oo Är ju ganska stor skillnad på att måla impressionistiskt och att göra cartoons för barn t.ex Rodnar VAD VILL DU!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

gör det om du vill.

den medvetna delen av processen ser ut ungefär såhär: "hmm det får inte vara mer parallellt där nu, oj här måste jag bryta av med något, haha den där linjen är cheeky som fan den behöver räddas, okej då det får väl bli en till cirkel här, nu måste jag ha mer textur där för att kontrastera".

det är nog ganska bra att vara osäker. iaf lagom mkt.

skäms. har blivit jättedålig.

försök att göra det utan att tänka på att det måste finnas någon slags balans eller struktur.

kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Mja, jag tycker bara det är så himla subjektivt. Ok att man kan bli bättre rent tekniskt, men du har redan ganska god linjeföring t.ex, och även gott öga för volym osv. Resten beror ju helt på vad man gillar och vart man vill komma :oo Är ju ganska stor skillnad på att måla impressionistiskt och att göra cartoons för barn t.ex Rodnar VAD VILL DU!?

usch när jag hör ordet "subjektivt" då osäkrar jag... nånting

jag vill göra det rätta i min situation. eh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

skäms. har blivit jättedålig.

försök att göra det utan att tänka på att det måste finnas någon slags balans eller struktur.

kanske.

visa något du är någorlunda nöjd med då.

om jag inte tänker på balans och struktur tappar jag lusten direkt. vill inte ägna mig medvetet åt något annat än det formella, allt innehåll ska uppstå spontant. är det naivt att föreställa sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HtgCKR1.png

HtgCKR1.jpg


   
SvaraCitera

df rqp: usch när jag hör ordet "subjektivt" då osäkrar jag... nånting

jag vill göra det rätta i min situation. eh.

Typ som "bättre" :oo

Okej, svårt att ge feedback på! Men intressant att se om du visar sen hur det går. Gillar de bilder du visat hittills iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

🙂

Miceparade:

Typ som "bättre" :oo

nej "bättre" signalerar resolut och ärligt tänkande. "subjektivt" signalerar bristande argument för en ståndpunkt genom sitt åberopande av basala rättigheter snarare än specifika fördelar i relation till en gemensam målsättning.

bwöh. >=((

Miceparade:
Okej, svårt att ge feedback på! Men intressant att se om du visar sen hur det går. Gillar de bilder du visat hittills iaf. 

ja. den enda verkligt intressanta feedbacken är mer om bilderna får seendet att växla på intressanta sätt eller inte. vill veta om andra upplever samma sak, men det är svårt att få reda på.

tack.


   
SvaraCitera

df rqp: "subjektivt" signalerar bristande argument för en ståndpunkt genom sitt åberopande av basala rättigheter snarare än specifika fördelar i relation till en gemensam målsättning.

Hm, men det finns ju olika målsättningar också. Är ju ej säkert att du avser desamma som jag, måste ju höra mig för om det innan jag uttalar mig. Då blir det la automatisk subjektivt? 

df rqp: ja. den enda verkligt intressanta feedbacken är mer om bilderna får seendet att växla på intressanta sätt eller inte. vill veta om andra upplever samma sak, men det är svårt att få reda på.

Tycker detta är bra och inspirerande.


   
SvaraCitera