Aviseringar
Rensa alla

är det någon som vill lära sig tyska? kan ni hjälpa mig med svenska?


Ämnesstartare

hejsan,

jag är 17 och lär mig svenska. jag kommer från tyskland och bor där fortfarande och arbetar på ett hotel. Där har jag träffat många människor från sverige och talat med dem, och ibland gick det bra, men inte alltid. jag älskar den svenska språket och vill gärna blir bättre.

jag skulle vilja arbeta i sverige för en period (minst två vecka) på ett annat hotel. jag frågade redan om det gick bra och har jag skickat en CV till sverige.

Nu väntar jag och jag tänkte på att fråga här om det finns nån som vill talar (jag menar prata, inte skriva) med mig. Tyvärr har jag ingen headset, men jag vill gärna ringa ett samtal. naturligtvis ska jag betala den.

det vore jättekul om har du lust att prata med mig i telefon, kanske en eller två gång i vecka.

om du är intresserad kan jag lära dig tyska.

jag hoppas att nån svarar [smile]

hej då


   
Citera

Fan vad bra idé. Ska annonsera om att jag vill lära mig franska på det här sättet.


   
SvaraCitera

Det låter som du kan rätt bra svenska redan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyska:

Tyvärr har jag ingen headset, men jag vill gärna ringa ett samtal. naturligtvis ska jag betala den.

Hur har du tänkt dig att betala igen? Är det inte lättare att bara köpa ett headset och ladda ner skype?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Troll? [surprised]


   
SvaraCitera

Men PMa mig du, så får du mitt nummer! Så kan vi ha lite tele sex sen....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@hannajkl: jag har tyvärr ingen internet hemma och jag vill inte vara hos kompisar varje gång jag ringer. jag behöver väl internet för skype.

@nazgul: tack, det gladde mig verkligen 🙂
@sukof: jag tänkte bara att det är ett försök.

ha det bra!


   
SvaraCitera

tyska:

ha det bra!

Hail på dig o....


   
SvaraCitera

o.O

Hade inte kunnat säga något vettigt på tyska om jag skulle prata med en tysk, hade bara fokuserat på om jag fick prepositionerna och ändelserna rätt. [mad]


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Hade inte kunnat säga något vettigt på tyska om jag skulle prata med en tysk, hade bara fokuserat på om jag fick prepositionerna och ändelserna rätt.

Samma här xD
Bara för att lärarna ska vara så jävla jobbiga och tjata om grammatiken xD


   
SvaraCitera

Du kan ju redan jättebra svenska. [surprised]


   
SvaraCitera

SPiDERMANNEN:

Samma här xD
Bara för att lärarna ska vara så jävla jobbiga och tjata om grammatiken xD

Hatar det ;< Kan inte prata alls typ o.O


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Du kan ju redan jättebra svenska. [surprised]

det vet du väl inte?[no-no] det kanske tog honom typ 3 timmar att skriva detdär?[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan lära dej svensk om du vilja, jag mycket düktig.

OnT: Är inte detta en variant av kontaktannons?


   
SvaraCitera

gugge_heter_jag:

det vet du väl inte?[no-no] det kanske tog honom typ 3 timmar att skriva detdär?[no-no]

Sant, det är möjligt. Han kanske slagit upp vartenda jäkla ord. [rolleyes]


   
SvaraCitera