Aviseringar
Rensa alla

Är det normalt att stressa över sin vikt?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på snart 15 år. Jag är 170 cm lång och väger runt 62. Varierar beroende på vad jag stoppat i mig dagen innan. Jag är hyfsat aktiv. Min överkropp är jag nöjd med. Jag har visserligen lite fett på sidorna (höfterna och mamma envisas med att det är så en tjej ska se ut) men annars är jag i princip bara muskler, ben och bröst. När det kommer till mina ben är jag inte alls lika nöjd. Jag har relativt korta ben och mina lår är väldigt tjocka. Det är inte så att jag har en massa fett här utan benen är även dem vältränade men jag mitt omfång är stort. Ännu en gång ska mamma envisas med att det är normalt och att det är så min benstomme ser ut. Jag blir jättestressad när det kommer till min vikt och jag har alltid en massa ångest. Jag vill leva mitt liv till fullo, jag vill slippa ha tankarna om mina ben. Är det normalt att jag är så fixerad vid min vikt? Alla svar kan hjälpa!


   
Citera
Exner

nej


   
SvaraCitera

ja, det är normalt att du är det. men onödigt. du behöver verkligen inte tänka på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

ja, det är normalt att du är det. men onödigt. du behöver verkligen inte tänka på det

Men jag vet ju inte vad jag ska göra för att sluta tänka på det. Mitt liv kretsar i princip runt vad jag stoppar i mig och vad jag sedan gör för att konsumera den energin.


   
SvaraCitera

hejsvejs97:

Men jag vet ju inte vad jag ska göra för att sluta tänka på det. Mitt liv kretsar i princip runt vad jag stoppar i mig och vad jag sedan gör för att konsumera den energin.

ska jag vara ärlig. så är jag nog inte den bästa att hjälpa till. jag är också missnöjd och brukar tycka jag är tjock. samtidigt som jag vet att det är i onödan. kanske känns det lite bättre att det inte bara är du? det borde du iof veta redan sen innan, är så många som inte är helt nöjda med sig själva.

men, fokusera på vad du gillar hos dig själv. har man bra självförtroende börjar man automatiskt gilla sin kropp mer. du löser det där! lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

ska jag vara ärlig. så är jag nog inte den bästa att hjälpa till. jag är också missnöjd och brukar tycka jag är tjock. samtidigt som jag vet att det är i onödan. kanske känns det lite bättre att det inte bara är du? det borde du iof veta redan sen innan, är så många som inte är helt nöjda med sig själva. men, fokusera på vad du gillar hos dig själv. har man bra självförtroende börjar man automatiskt gilla sin kropp mer. du löser det där! lycka till!

Tack, jag ska försöka. Detsamma gäller dig, lycka till!


   
SvaraCitera

Vi på ridskolan har beslutat porta dig. Det här var sista gången du råkade kväva en av våra ponys med dina otympliga fettvalkar. Okej om du hade ridit på den, men du passerade ju bara förbi!


   
SvaraCitera

För att vara seriös, överväg att införskaffa konvexa speglar.


   
SvaraCitera
Amand

Gillar inte heller min kropp, och är särskilt missnöjd med den nedre halvan. Har dock börjat bli bättre, och för att var ärlig så känns det bättre av att tänka på marilyn monroe som har en kropp jag tycker är jätte vacker. Hon är inte som dagens "ideal" utan var kort, kurvig och inte mini-storlek (men absolut inte överviktig). Känns bra att veta att hon hade ben och vrister som liknade mina och har en kropp folk avundas än idag 🙂


   
SvaraCitera

sök hjälp


   
SvaraCitera