Aviseringar
Rensa alla

är det normalt för 4-5åringar att vilja göra illa sig själva?


Ämnesstartare

undrat väldigt länge


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera

inte att vilja göra sig själv illa, däremot är dom oftast för korkade för att förstå att visa saker dom vill göra gör ont[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

däremot är dom oftast för korkade för att förstå att visa saker dom vill göra gör ont

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Nej.

varför?


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

varför?

Får man inte lära sig om evolutionen i 8an/9an? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Får man inte lära sig om evolutionen i 8an/9an?

lyssnar inte ibland [blush]


   
SvaraCitera

Det är inte "normalt" eller bra för någon. Vet du en sådant barn så hoppas jag att du snarast berättar för barnets föräldrar/dagispersonal.


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

undrat väldigt länge

Förklara varför du undrar.


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

lyssnar inte ibland

Barn som medvetet ville skada sig själva skulle i lägre grad överleva till vuxen ålder och på så vis inte ha möjligheten att fortplanta sig, de anlagen dör alltså mer eller mindre ut trots att liknande mutationer kan/kommer att ske, det är dock inte normalt.

Det är väl klart att det inte är normalt. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför undrar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är inte "normalt" eller bra för någon. Vet du en sådant barn så hoppas jag att du snarast berättar för barnets föräldrar/dagispersonal.

jag var tt sådant barn

kindergartner:

Förklara varför du undrar.

Aimlessly:

varför undrar du?

jag ville medvetet göra mig själv illa när jag var liten, kom på först för nån vecka sen att det kanske inte var så normalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Det är väl klart att det inte är normalt.[mad]

kunde väl inte jag veta[blush]


   
SvaraCitera

fukän åmåel:

jag ville medvetet göra mig själv illa när jag var liten, kom på först för nån vecka sen att det kanske inte var så normalt

vet inte. Om man upplevt ett stort trauma skulle nog kunna trigga igång ett sådant beteende. Jag tror inte en sådan sak skiljer sig så mycket mellan vuxna och 5-åringar, däremot från individ till individ.


   
SvaraCitera