Aviseringar
Rensa alla

Är det oattraktivt att vara hantverkare?


Ämnesstartare

Som många av er säkert vet är ju jag lite av en playboy, alfahanne och brudmagnet. Men så finns det ju den här delen av mig som säger att jag borde gänga mig, så jag börjar ju snacka med tjejer och tack vare att jag är snygg, rolig och allt det där flyter det på ganska bra....tills jag berättar vad jag jobbar med. Där nånstans spricker det, tamejfan varje gång! Ibland ljuger jag och säger att jag har egen firma men det går dem inte igång på heller. Jag har inga planer på att plugga, tycker det är det absolut tråkigaste som finns och jag kan ändå aldrig koncentrera mig så jag kommer fortsätta i byggsvängen. Men till saken, finns det inga tjejer som gillar hantverkare? Det är ju inget som säger att man tjänar dåligt bara för att man har ett praktiskt yrke. Tycker det är märkligt och det vilseleder mig.


   
Citera
Ämnesstartare

Bortsett från självbedrägeriet tror jag du har fel målgrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inte bror. Här nere i götet så har jag aldrig vart med om att brudarna inte tycker det är najs med hantverkare! Kräsna jävla stockholmare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejer är en homogen grupp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn: tills jag berättar vad jag jobbar med

Då riktar du nog in dig på fel målgrupp. De kan ju inte skryta för sina tjejpolare om att de är tillsammans med en byggarbetare. 

Möjligen skulle det kunna funka om du ägde en byggfirma, låter nog lite flådigare. Men inte vanlig byggarbetare - då får du nog sänka dina egna krav lite. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Då riktar du nog in dig på fel målgrupp. De kan ju inte skryta för sina tjejpolare om att de är tillsammans med en byggarbetare. 

Möjligen skulle det kunna funka om du ägde en byggfirma, låter nog lite flådigare. Men inte vanlig byggarbetare - då får du nog sänka dina egna krav lite. 

Det är ju trams! På min tid då drogs alla tjejer till hunkiga hantverkare, då var det ju pluggisarna som var nördarna, och så borde det vara än idag! Det här är fan trams...

Reeeetooo:
Absolut inte bror. Här nere i götet så har jag aldrig vart med om att brudarna inte tycker det är najs med hantverkare! Kräsna jävla stockholmare 

Fan dags att flytta tror jag. Jävla skitstockholm kan dra åt helvete!

Nachac:
Bortsett från självbedrägeriet tror jag du har fel målgrupp.

Ursäkta? Det händer med ALLA tjejer jag börjar snacka med på "det" sättet. Jag kan dra alla över en kam för det finns tamejfan ingen som vill ha såna som oss. Och ja det är märkligt för förr ville alla ha oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:
Fan dags att flytta tror jag. Jävla skitstockholm kan dra åt helvete!

 :DDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att du har startat eget är väl lite mer skrytsamt bara och inte jätteintressant eftersom det är lite skrytsamt från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:
Att du har startat eget är väl lite mer skrytsamt bara och inte jätteintressant eftersom det är lite skrytsamt från början.

Nejmen om jag bara formulerar det lite BLYGsamt som att "jag har en liten målerifirma" då borde de väl tänka nåt i stil med "åhh han kör eget, ambitiös kille" eftersom jag säger det på ett såpass ödmjukt sätt. Fattar inte varför de ska vara så kräsna, jag skiter ju i om jag gängar mig med en pluggbrud eller knegare, så länge hon ser bra ut, är glad för det mesta och går att lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:

Nejmen om jag bara formulerar det lite BLYGsamt som att "jag har en liten målerifirma" då borde de väl tänka nåt i stil med "åhh han kör eget, ambitiös kille" eftersom jag säger det på ett såpass ödmjukt sätt. Fattar inte varför de ska vara så kräsna, jag skiter ju i om jag gängar mig med en pluggbrud eller knegare, så länge hon ser bra ut, är glad för det mesta och går att lita på.

Det med egen firma kan nog växa fram under snackets gång tror jag. Rätt intressant när man inte berätta om jobb och sånt efter en bra stund i snacket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn: Det är ju trams! På min tid då drogs alla tjejer till hunkiga hantverkare, då var det ju pluggisarna som var nördarna, och så borde det vara än idag! Det här är fan trams...

"På din tid", du är väl typ 20? Galen

Jag tror du tänker på 60- och 70-talet. Inte riktigt din tid. 


   
SvaraCitera
mynona

Nej, men när yrket spelar någon roll varken till eller från befinner man sig nog i ett ytligt sammanhang. när man lär känna varandra blir man som människa viktigare än sitt yrke: i ett ytligt sammanhang blir man bara en symbol och då är yrket viktigare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Det med egen firma kan nog växa fram under snackets gång tror jag. Rätt intressant när man inte berätta om jobb och sånt efter en bra stund i snacket.

Vilket jag gjorde nu med senaste. Snackade med en brud på badooroulette som för ovanlighetens skull såg riktigt bra ut och ändå var hon pratglad. Hon frågade vad jag brukar göra och då sa jag i all blygsamhet "jobbar, tränar, träffar vänner, är inte roligare än så haha ;)" sen frågade jag vad hon gjorde och vi pratade en del om det sen när hon frågade vad jag gjorde och jag sa som det var började vår konversation dö lite. Och det är inte första gången det händer, är man så illa tvungen att säga att man är pilot?

Buddah:

"På din tid", du är väl typ 20? Galen

Jag tror du tänker på 60- och 70-talet. Inte riktigt din tid. 

23. Nej jag snackar där runt 2005 nånting, då var det sånt som gällde, hunkiga hantverkare fick alla tjejer och alla som pluggade, tja de var nördar. Sen fanns det såna där unika larger than life människor som klarade både och. Men då är det fullspäckat schema 24/7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså de behöver ju nån som fixar köket åt dem. Satsa på brudar som är nå år äldre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Nej, men när yrket spelar någon roll varken till eller från befinner man sig nog i ett ytligt sammanhang. när man lär känna varandra blir man som människa viktigare än sitt yrke: i ett ytligt sammanhang blir man bara en symbol och då är yrket viktigare

Hur ska jag lära känna nån då när jag aldrig får chansen? Jag är ju en bra grabb, ändå ska jag behandlas såhär.


   
SvaraCitera