Aviseringar
Rensa alla

Är det ok att familjen skrattar åt en?


Ämnesstartare

Är det normalt att familjemedlemmar, inkl. föräldrar, skrattar åt andra i familjen och säger att de är värdelösa, dåliga, lata mm? Och sen skratta/vifta bort det med "Men är bara på skoj.." alternativt, "Men jag var ju arg..." alt. "Men h*n måste ju bättre på sig"

Jag kan ta några exempel; Min bror är tjock och får alltid höra kommentarer om att han är tjock och inte sköter hygienen(han är vuxen).
Jag gick om ett skolår och har fått höra att jag är lat, värdelös, det måste vara något fel på mig osv.
För några minuter sen läste mina föräldrar vad jag gjort på datorn, jag försökte säga att det inte är okej att t ex läsa vad jag skrivit på msn men de gör det ändå - och bara skrattar bort det sen. Det är bara några få exempel.

Är det här normalt beteende?
Och vad gör man om man inte tycker det är okej(flytta går inte)?


   
Citera

Nej, det är inte okej.


   
SvaraCitera

wow, du har beskrivit min vardag [tard]


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Nej, det är inte okej.


   
SvaraCitera

Det där låter ganska hemskt...Mina föräldrar vågar inte röra min dator och det är nog det enda dem inte vågar göra(ok, dem slår mig inte och sånt).


   
SvaraCitera

Öh,det är inte okej..prata med dem och säg åt dem att sluta och hota dem med att typ " ni får mig må så dåligt när ni säger så, jag orkar inte gå till skolan för ja mår så dåligt " lr nått.. så kanske dem fattar nått iaf.


   
SvaraCitera

Nej det dom håller på med är inte okej


   
SvaraCitera

Ja det är helt okej. Är folk värdelösa skall de få veta det.


   
SvaraCitera

Nwgwr:

Ja det är helt okej. Är folk värdelösa skall de få veta det.

[love]


   
SvaraCitera

när min lillebror uttalar någonting fel, till exempel han läste "omarbeta" så sa han "oooooooooomarbeta" så skrattar vi åt honom och påminner honom om det konstant 🙂 fast det var kanske rätt off topic för det är bara på skemt.


   
SvaraCitera
Papper

Typ lås datorn när du inte är vid den eller stäng ner msn fönstrena.


   
SvaraCitera

Nä det är det ju inte.. Du får typ prata seriöst med de och vägrar de lyssna får du typ mobba tillbaka, haha. :s Säg att de är värdelösa föräldrar o så, och skratta bort det sen [cheers]

Men börja med att prata med de först.


   
SvaraCitera

CaithSith:

jag försökte säga att det inte är okej att t ex läsa vad jag skrivit på msn men de gör det ändå - och bara skrattar bort det sen.

fan dålig stil.


   
SvaraCitera

Nej. Låter hemskt!

Men det är också hemskt att vara tjock, vuxen och inte sköta sig hygien.


   
SvaraCitera

Nej. Låter hemskt!

Men det är också hemskt att vara tjock, vuxen och inte sköta sin hygien.


   
SvaraCitera