Aviseringar
Rensa alla

Är det okej...


Ämnesstartare

...att spruta vatten på en hund med en vattensprutare om han gör någonting olämpligt, som att bitas (när han leker)? Jag menar, då slutar han ju, han tycker ju inte om vatten.

Eller är det fel? Förstör jag hundens barndom på något sätt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Om du bara gör det när han är olydig tycker jag det verkar som ett bra sätt att lära honom [y]


   
SvaraCitera

ett bättre tipps är at tskramla med nycklarna när han ä oldydig och om han inte sluter då kaste nycklarna emot den (men itne på hunden) flr nyckar kan du ha med dig helatiden och hunden k0ommer nog bli nog me skrämd för att komma ihåg vad som kan hända när han hör nyckelskrammel 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre att säga till hunden på något sätt, tänk hur du skulle gjort med en människounge? Ett nej räcker ju oftast om man säger till med rätt tonläge.

Lici:

ett bättre tipps är at tskramla med nycklarna när han ä oldydig och om han inte sluter då kaste nycklarna emot den (men itne på hunden) flr nyckar kan du ha med dig helatiden och hunden k0ommer nog bli nog me skrämd för att komma ihåg vad som kan hända när han hör nyckelskrammel 😉

Ska man göra samma med sin unge eller? Kasta nycklar mot barn när de inte sköter sig? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är inte fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa d e jättefel säg till hunden istället men du får inte låta arg heller och inte heller bestämd eller prata högt för den har känslig hörsel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om den tigger vid bordet måste du ge den all din mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

du får inte låta arg heller och inte heller bestämd eller prata högt för den har känslig hörsel

Dekadent:

om den tigger vid bordet måste du ge den all din mat

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ju iofs bli lite besvärligt att tvätta hunden sen, då den kommer se vatttnet som något straff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPRUTA PÅ DU BARA, BARA DU GÖR DET DIRERKT ANSLUTING MED ATT HUNDEN GÖR FEL ANNARS ÄR DE GANSKA MENLINGSLÖST


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Ska man göra samma med sin unge eller? Kasta nycklar mot barn när de inte sköter sig? [confused]

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Ska man göra samma med sin unge eller? Kasta nycklar mot barn när de inte sköter sig? [confused]

DÅ MAN KAN KOMMUNICERA MED BARN VERBALT TIDS NOG, ÄR DET EN ÖVERFLÖDIG ÅTERGÄRD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

DÅ MAN KAN KOMMUNICERA MED BARN VERBALT TIDS NOG, ÄR DET EN ÖVERFLÖDIG ÅTERGÄRD.

Du kan kommunicera med en hund också, min morsa har två hundar och de har ingen som helst problem att förstå ordet "nej" utan att man kastar saker mot dem. Handlar väl om ifall hundägaren är dum i huvudet eller inte antar jag....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Du kan kommunicera med en hund också, min morsa har två hundar och de har ingen som helst problem att förstå ordet "nej" utan att man kastar saker mot dem. Handlar väl om ifall hundägaren är dum i huvudet eller inte antar jag....

För alla hundar är lika dana!11


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Du kan kommunicera med en hund också, min morsa har två hundar och de har ingen som helst problem att förstå ordet "nej" utan att man kastar saker mot dem. Handlar väl om ifall hundägaren är dum i huvudet eller inte antar jag....

DU MÅSTE JU RÄKNA MED FAKTORER SOM VAD SOM ÄR KUL, OCH DE KONSIKVENSER DET HAR EMOT DIG OM DU SPRUTAR VATTEN PÅ DITT BARN, ELLER PÅ DIN HUND. VAD JAG VET ÄR DE EJ DJURMISSHANDEL ATT SPRUTA VATTEN EMOT EN HUND. DE KANSKE TOM LÄR SIG ATT GILLA VATTEN, TÄNK DIG VILKEN FÖRDEL DE SKULLE VARA. HA EN HUND SOM INTE BÖRJAR GRINA SÅ FORT DEN BLEV LITE BLÖT.


   
SvaraCitera