Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att älska vem man vill?


Ämnesstartare

mynona:

Förr i tiden så tyckte man att man bara skulle älska för att avla barn. Nu tycker man att man ska få älska för kärleks skull. Så ja: om man tycker att man ska älska av andra skäl än att skaffa barn, så är det rätt att älska den man älskar. Jag tycker att man ska få älska den man redan älskar. Sedan kanske den inte älskar en tillbaka, men man får älska den ändå, det gör man ju redan. 

Man kan adoptera 😉


   
SvaraCitera
mynona

Makemestroonger:

Man kan adoptera 😉

Javisst, men homofober brukar inte tycka att det räknas. Själv tycker jag inte att man ska bry sig om barn över huvud taget när man bestämmer sig för vem man älskar, men det är jag det. Kärlek är för mig det viktiga även om man aldrig kan eller kommer att skaffa barn på något sätt alls. Att låta barnfrågan avgöra saken, som homofober gör, är för mig att degradera kärleken till reproduktion


   
SvaraCitera

Makemestroonger: Och till svar fick jag att man ska älska det motsatta könet..

Då är din mamma troligtvis en ignorant homofob.


   
SvaraCitera

självklart får du älska vem du vill, men som ovanstående, kanske ska du kolla upp läggning först hos din förälskelse.. :*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bruttiluttan:
självklart får du älska vem du vill, men som ovanstående, kanske ska du kolla upp läggning först hos din förälskelse.. :*

Hon älskar mig, hehe asså vad hon sagt iallafall 🙂


   
SvaraCitera

awe.. :)<3 Är ni typ bästisar, eller har ni snackat om att ni gillar varandra mer än vänner? lycka till iaf!


   
SvaraCitera

Makemestroonger:

Hon älskar mig, hehe asså vad hon sagt iallafall 🙂

awe.. :)<3 Är ni typ bästisar, eller har ni snackat om att ni gillar varandra mer än vänner? lycka till iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi har snackat om att vi är mer än vänner <3 Åå taack fina du 🙂

bruttiluttan:

awe.. :)<3 Är ni typ bästisar, eller har ni snackat om att ni gillar varandra mer än vänner? lycka till iaf!


   
SvaraCitera

Älska vem du vill. Det är en av förmånerna att bo i Svearike. Så kör på, din mamma måste acceptera det oavsett om han vill eller inte


   
SvaraCitera

adaq:  din mamma måste acceptera det oavsett om han vill eller inte

Mycket gladMycket glad


   
SvaraCitera

Stålröven:

Mycket gladMycket glad

Vem vet, finns alla möjliga mammor där ute Blink


   
SvaraCitera

åh vilken gullig taag +______+


   
SvaraCitera

Makemestroonger: men vet inte hur jag ska förklara att jag är tsm med en tjej dock :/

Du behöver inte berätta det för någon. Det är mellan dig och den personen inte mellan er och hela världen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

Du behöver inte berätta det för någon. Det är mellan dig och den personen inte mellan er och hela världen 🙂

🙂


   
SvaraCitera

Det kan ALDRIG vara fel att älska någon. Kärlek kan inte ha fel helt enkelt! ^^
Jag vill att alla ska få älska den man vill oavsett kön, etnicitet eller vad som. 


   
SvaraCitera