Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att gråta?


Ämnesstartare

Lilla Trollungen:
Min tanke är att det bör vara okej för alla att gråta så länge de är genuint ledsna och har någon form av anledning till det, men om man gråter utan någon anledning alls och gör sig till och överdriver tycker jag bara det är fjantigt...fast någon klar gräns till vad det finns skäl att gråta över och inte, tror jag samtidigt inte finns eftersom olika människor reagerar olika på olika saker, det beror helt enkelt på situation och person. Men att du över huvud taget funderar över detta tror jag minskar risken att du brukar gråta över så pass bagatellartade skitsaker att det skulle vara fjantigt.

asså jag har inte haft en bra upväxt det är drf 


   
SvaraCitera

Danneboi:

asså jag har inte haft en bra upväxt det är drf 

okej kom ihåg att det är okej att vara ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Trollungen:

okej kom ihåg att det är okej att vara ledsen 

janjag vet


   
SvaraCitera

Klart att det är okej att gråta..jag har väldigt lätt att gråta vid känsliga situationer. Att visa känslor är fint och det bevisar ens styrka.


   
SvaraCitera

Jag har börjat gråta mer offentligt. Om någon gör mig ledsen ska dom se vad dom gör med mig. Varför ska man egentligen gömma sig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dospallmall:
Jag har börjat gråta mer offentligt. Om någon gör mig ledsen ska dom se vad dom gör med mig. Varför ska man egentligen gömma sig? 

bror berätta vad  du gör med dem


   
SvaraCitera

Det är okej att gråta, det är okej att gråta hela tiden... Men det är fett jobbigt. 😛 


   
SvaraCitera

Danneboi:
anses man vara dålig eller på något sätt inte bra när man gråter? eller är de bra att gråta  och att man bevisar sina känslor? ska man gråta ut när någon känns tuungt? jag gillar bara att gråta för mig själv tycker det är fegt och känsligt att gråta ofentligt och inför vänner är det bara jag? asså när man gråter folk blir så jävla kärleksamma då!

Ja förfan gråt så fort du har chansen! skämt åsido. Jag tycker det är bra att gråta, har själv svårt för det men gråter gärna ut en hel jävla massa och nästa dag mår jag lite bättre 🙂 men självklart är det illa om man alltid gråter, då är det ju något fel, något dåligt i ens liv? TS kanske behöver tala ut med någon?


   
SvaraCitera

Johan Carlsson:
Klart att det är okej att gråta..jag har väldigt lätt att gråta vid känsliga situationer. Att visa känslor är fint och det bevisar ens styrka.


   
SvaraCitera

Det är helt okej att gråta. Gråt så mycket du vill ända tills det känna bättre igen. 


   
SvaraCitera

ja dom ska låta mig va det säger jag till dom.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Gråta är inte bara okej, det är bra


   
SvaraCitera

Självklart är det okej att gråta, det visar att du har känslor. Jag tycker själv att det är jobbigt när folk inte gråter för att det "betyder att man är svag eller känslig" vilket det absolut inte gör. Du behöver inte vara rädd för att gråta för det gör alla även om man inte vill erkänna det.


   
SvaraCitera

Tänker att vissa nog borde gråta lite mer sällan och andra kanske lite oftare


   
SvaraCitera

Klart det är ok att gråta..? Jag tycker att jag hanterar sorg  bättre och går vidare mycket snabbare om jag gråter och sörjer. 


   
SvaraCitera