Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att ha fötterna på sätet när man åker tåg?


Ämnesstartare

1_0.jpg

2_1.jpg

3_0.jpg

Era regler är dryga när regeln inte är skriven och sakerna är lagliga enligt Sveriges rikes lag.

Men men här kommer bilderna igen! 


   
SvaraCitera
Paseo

ja det är ok om man har något under fötterna och inte är ivägen för någon eller på något annat sätt orsakar obehag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inga egentliga tankar om det är ok eller inte, men inget jag praktiserar i alla fall


   
SvaraCitera
mynona

Om skorna är smutsiga smutsar man ned sätet som någon annan sedan förväntas sitta på. är skorna inte smutsiga gör det väl inget om tåget är ganska halvfullt och blyga människor slipper säga till om de tvingas välja just den platsen att sitta på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: på något annat sätt orsakar obehag

Ser du det som obehangligt om någon okänd sätter upp fötterna som går på tåget efter dig? 


   
SvaraCitera
Paseo

mrman:

Ser du det som obehangligt om någon okänd sätter upp fötterna som går på tåget efter dig? 

ja om mänskan sätter äckliga fötter brevid mitt säte skulle jag både känna obehag och känna mig instängd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det tycker jag, om man har något under fötterna. Skulle inte bry mig om någon hade ett par fötter på sätet bredvid mig när jag åkte tåg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird:
man är ett rövhål om man gör det utan påse, gör man det med påse är man fan ett helgon, vill suga hans kuk.

Typ som när man knullar utan kondom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är ett ohyfs som bör bekämpas med alla medel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inte okej om man gör det utan någonting mellan sätet och skorna iaf. Men ja, jag hade väl sett det som lite irriterande att bli instängd sådär som tjejen blev, men skulle jag åka till ändhållplatsen så hade det inte gjort ngt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jepp


   
SvaraCitera

Om man har som killen där har så tycker jag ändå det är okej! För då smutsar han inte ner något säte 🙂
Ditt smyg fotande är lite mer skrämmande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såhär_

dazed:
Om det finns plats och han använder en plastpåse så som du beskriver så känner jag mest "jaha".

(förlåt för att jag citerade dig dazed. orkade inte skriva samma sak)


   
SvaraCitera

är väl ok om man har något under fötterna, men rätt onödigt

sörskilt när man "spärrar in" någon som han gjorde med tjejen. det känns rätt otrevligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Nej

Men det skiter jag i pga är inte min uppgift att städa där, städarna skall vara glada, hur kul kan det vara att bli sysslolös? Då kanske de förlorar sina arbeten LedsenRodnar


   
SvaraCitera