Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att ha ihjäl husdjur?


Ämnesstartare

Efter endel diskussioner om ifall det är rätt att äta djur, ha sex med djur, försöksdjur osv undrar jag vad UM tycker;
Är det rätt att ha ihjäl husdjur?

Exempel på vad husdjur blir utsatta för(säger inte att det är rätt eller fel);

*Kastrering

*Selektiv avlivining

*Många djur lever ändå större delen av sina liv i burar, akvarium, terrarium eller på annat sätt avgränsad yta.

*Div avlivningsmetoder (vissa som går ut på att man man agar djuret, kväver det, slår in det osv)

*Huvudklippning - man klipper av huvudet på sin fågel så att fågeln bara kan leva några sekunder eller inte alls.

*Vissa djurägare verkar strunta i att ta reda på hur man dödar ett djur eller frågar okunniga om råd(t ex djuraktivister), varför misshandlade djur verkar vara vanligt. Även vanligt att man tröttnar på sitt husdjur.

Undrar vad ni tycker, ska det vara okej att ha ihjäl husdjur, som det ser ut idag?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

mikarr:

Ja, men bara om... (skriv vad) (Du röstade på detta alternativ)

... man njuter av det. Det vore ju meningslöst att utsätta djuret för lidande om man själv inte fick ut något av det. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, men bara om man är övertygad om att djurets fortsatta liv skulle innebära mer lidande än njutning för djuret... För att fatta mig kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikarr:

Ja, men bara om...

...djuret är din mamma lolololololololol [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikarr:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt mig - jo.
Bättre att man tar livet av djuret än om det plågas ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikarr:

Ja, men bara om...

Bara om man ska äta det eller dom djuret plågas.

Jag har dödat och ätit flera husdjur. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikarr:

Ja, men bara om... (skriv vad) (Du röstade på detta alternativ)

Om djuret i fråga är sjukt och lider pågrund utav det, och om man är oförmögen att ta hand om det och inte kan sälja/ge bort det.
Under en period hade vi en katt som fick ungar hela tiden, vilket resulterade i en jävla massa kattungar, och man kan ju inte ge bort hur många som helst. Eftersom några även var resultat av inavel så var de ju missbildade, så därför tog pappa ut dem och slog ihjäl dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikarr:

Ja, men bara om... (skriv vad) (Du röstade på detta alternativ)

Det är sjukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag har dödat och ätit flera husdjur.

Smakat kanin nån gång? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikarr:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det är ju skitkul![y] Om man t.ex. har en kanin i en bur eller nått så går man berserk på buren och försöker slå kaninen i huvudet med en stor jäkla spade av järn![bigcheers]


   
SvaraCitera

standby:

ja, men bara om man är övertygad om att djurets fortsatta liv skulle innebära mer lidande än njutning för djuret... För att fatta mig kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnonymZebra:

Smakat kanin nån gång? [smile]

Nej faktiskt inte. Varken hare eller kanin.
Hur smakar det?


   
SvaraCitera

gör en egen tråd [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CaithSith:

gör en egen tråd

Det här är min egna tråd, men jag tackar för jag fick anvönda din som mall.[love]


   
SvaraCitera