Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att moralisera över andras djurhållning/synsätt på djur


Ämnesstartare

Älskar sådant här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Fast ditt akvarium är inte på 400l, vad är det för mått på det? Du skrev 100cm långt innan, om det ej är väldigt ostandardiserade mått så är det ej mer än 250L. Ser på bilden att akvariet är väldigt grunt och lågt dessutom.

Nä. Skrev att det var över en meter långt. Kan mäta.
Det är 43 cm på höjden och ca 135,5 på bredden. Två fiskar under decimetern sällskapat av ett tiotal småfiskar klarar sig utmärkt på detta. Skulle de, som jag antagligen redan skrivit, växa sig större i framtiden så får de såklart ett nytt akvarium här eller hos någon annan. Så ingen fara på taket för någon av dem än. De är kvar i sin lilla algätande fas änsålänge. Men ska absolut läsa på lite mer om dem!


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

Kan mäta.

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

[love] kram

haha jävla lounge[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är 43 cm på höjden och ca 135,5 på bredden. Två fiskar under decimetern sällskapat av ett tiotal småfiskar klarar sig utmärkt på detta. Skulle de, som jag antagligen redan skrivit, växa sig större i framtiden så får de såklart ett nytt akvarium här eller hos någon annan. Så ingen fara på taket för någon av dem än. De är kvar i sin lilla algätande fas änsålänge. Men ska absolut läsa på lite mer om dem!

Då är det ju kring 250l...


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

haha jävla lounge[love]

hhahahaha

hoppas på att ni har självdistans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

[cry]

men hon var ju orolig för mina firrar jag var tvungen [sad]
men tror nog att de också undrade vad jag höll på med när jag kom in och tände lampan och började antasta deras hem med ett måttband mitt i deras aktiva algätarstund pga såg i mörkret att en av dem stirrade ovänligt på mig bakom en kruka [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

men tror nog att de också undrade vad jag höll på med när jag kom in och tände lampan och började antasta deras hem med ett måttband mitt i deras aktiva algätarstund pga såg i mörkret att en av dem stirrade ovänligt på mig bakom en kruka

tänk, nu har geiger oroat dina firrar

är inte det ännu värre


   
SvaraCitera
Lounge

knr att detta är ett fall för..

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Då är det ju kring 250l...

Ska kolla imorgon, men nä tror att det är mer. Var så längesedan jag skaffa det. Men även om det är under 100 l så klarar de sig som sagt utmärkt på det innan de vuxit sig större. De har bara vuxit några få centimeter än. Skulle de börja tyna bort el dyl så får de självklart flytta. Men änslänge är de som sagt så små att något större akvarium inte behövs.

Lounge:

hoppas på att ni har självdistans

haha lite iaf


   
SvaraCitera
Lounge

tänker mig att isola nu kommer få lov att tömma avkvariet och med dl mått stå och mäta volymen på akvariet

ännu mer påfrestning för dessa stackars firrar, tack vare dessa moraltanter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

knr att detta är ett fall för..

haha men typ! så får fiskarna sitta i en transportbur på egen stol och publiken ba ohno hon har dem i den där och jag ba no jag har dem only in this for the traveling you see och de ba buuuuuuuu[sad][sad]


   
SvaraCitera
mynona

Lounge:

knr att detta är ett fall för..

[love]

mkt bra kommentar


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

[sad][sad]

sen kommer jag in och gör sushi på fiskarna.. har alltid velat göra sushi


   
SvaraCitera