Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att skriva "Gott nytt år" redan nu?


Ämnesstartare

Min kollega Marie frågade nyss om det är okej att börja skriva "Gott nytt år" i sina mail. Jag hävdar bestämt att det är alldeles för tidigt, men de andra på kontoret tycker att det är helt okej och inte det minsta konstigt. Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

verkligen inte okej någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Det är INTE okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser inget problem alls. Att önska någon en god framtid är väl aldrig fel? Sedan ligger det ganska väl i tiden. Vi är snart framme vi vad som brukar anses vara en nya sida in the great book of human life: ett nytt år. Det bör göras i tid, för att tillåta människor att kunna ordna upp sina affärer för att faktiskt möjliggöra ett bra nästa år. Att påminna människor om sin framtid och kanske så ett frö om dess vikt, ser jag bara som positivt. 


   
SvaraCitera

Det är ju inte ett nytt år än. 🙂 Tillsammans med God jul är det dock ok för det är en bredare tid. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har helt rätt, det är verkligen inte OK. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ok.


   
SvaraCitera

det är fna inte okej. d är inte ens 3:e advent än


   
SvaraCitera

Chib:
Jag ser inget problem alls. Att önska någon en god framtid är väl aldrig fel? Sedan ligger det ganska väl i tiden. Vi är snart framme vi vad som brukar anses vara en nya sida in the great book of human life: ett nytt år. Det bör göras i tid, för att tillåta människor att kunna ordna upp sina affärer för att faktiskt möjliggöra ett bra nästa år. Att påminna människor om sin framtid och kanske så ett frö om dess vikt, ser jag bara som positivt. 

WORD!!  😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:
Det är ju inte ett nytt år än. 🙂 Tillsammans med God jul är det dock ok för det är en bredare tid. 🙂 

Jag tycker iofs att det är för tidigt att hälsa God jul nu också ... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Det är INTE okej!

Möjligen tillsammans med "God Jul", men det känns lite för tidigt för båda, även om det rent tekniskt väl borde vara Jul nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar väl ingen roll men man ska väl ändå skriva God Jul i första hand ska man inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men God jul kan man säga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Det är INTE okej

Nej men god jul är okej.


   
SvaraCitera