Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att skriva "Gott nytt år" redan nu?


Ämnesstartare

Fattar inte folk som säger att det de inte är ok Arg Det är faktiskt snart ett nytt år


   
SvaraCitera

öh ja? speciellt tsm med god jul och om man inte kommer ha/osäker om man kommer ha kontakt med den personen framöver. hela nov-dec känns det som att folk cpar och hetsar för jul o nyår, who cares lixom


   
SvaraCitera

Det är inte ens jul än.


   
SvaraCitera

JAG SÄGER SÅ HÄR BARA......youdontsay.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle ta de väldigt personligt o gråta jättemycket om nån sa så de långt innan

för de skulle låta som att den inte kmr vilja prata me mig för än nästa år elr nått Gråter


   
SvaraCitera

Nej, ni som gör det bör få ett nackskott hela bunten!!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

just do it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan inte okej, en evighet kvar


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Min kollega Marie frågade nyss om det är okej att börja skriva "Gott nytt år" i sina mail.

vänta åtminstonde till mellandagarna. funkar bra med god jul så här års dock


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Jag tycker iofs att det är för tidigt att hälsa God jul nu också ...

Sant, jag brukar säga God jul till folk när det är sista gången jag ser dem innan jul, men då kan man även slänga in ett gott nytt år.

Att säga gott nytt år före man säger god jul är bara fel! :O Hälsa din kollega det. 🙂 


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas: Det är INTE okej!

Den där Marie verkar inte riktigt klok.


   
SvaraCitera
höna

Nä. Efter jul får man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nyårs-Marie får ta och lugna sig


   
SvaraCitera

not okay, tiden går tillräckligt fort ändå. 


   
SvaraCitera

nej det är inte okej! får ont i magen när folk börjar hetsa kring jul och nyår flera veckor innan. alla har inte superstrukturerade/ordnade liv. vissa av oss behöver få överleva hösten innan julhetsen trycks upp i fejset. 


   
SvaraCitera