Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att syskon får gifta sig?


Jag tycker egentligen att det är okej, men när jag tänker på det, börjar jag tänka på mina egna bröder och äcklas så djävla mycket så jag vet inte vad jag tycker. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flummig:

Motivering?

Recessiva gener har alla människor. Syskon har i princip samma gener det innebär att många av generna kommer att bli dubblerade. det kan göra att det blir udda genetiska effekter, sjukdomar etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Jag ser ingen anledning till att dom inte skulle få göra det. Det finns tillräckligt med människor som älskar varandra, men ändå inte kan vara tillsammans på grund av att andra människor tycker det är fel. Patetiskt. Klart att två människor som älskar varandra ska få vara tillsammans.

Låter bra![y]

Buddah:

Ja, blir det fel på barnen som de eventuellt tänkt skaffa så är det deras problem.

Och kanske samhällets, om de får några fysiska åkommor eller besvär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnbidrag:

Jag tycker egentligen att det är okej, men när jag tänker på det, börjar jag tänka på mina egna bröder och äcklas så djävla mycket så jag vet inte vad jag tycker

Kan tänka mig det. Men, det är ju inte vanligt att syskon blir kära i varandra, bara några få enstaka personer.

OF 5:

Recessiva gener har alla människor. Syskon har i princip samma gener det innebär att många av generna kommer att bli dubblerade. det kan göra att det blir udda genetiska effekter, sjukdomar etc

Ja, precis, om de får barn ja. Om de inte får barn då? Kan de inte få leva ihop då?[cute]


   
SvaraCitera

Flummig:

. Men kan man verkligen inte bli kär i sitt syskon, även ifall man är helt normal? Det kan väl hända den bäste... Eller?

Nej. Jag tycker inte att det verkar vidare normalt att du blir kär i någon som du tillbringat i princip varje dag med i alla fall 18 år(om man nu är ungefär jämngamla). Då har nånting gått snett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flummig:

Ja, precis, om de får barn ja. Om de inte får barn då? Kan de inte få leva ihop då?

Kan inte tänka mig att någon som är normal skulle vilja leva hela sitt liv med sitt syskon


   
SvaraCitera

NEJ! Bara en massa snusk, nej, inte ens en släkting, usch!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flummig:

Och kanske samhällets, om de får några fysiska åkommor eller besvär.

Avskaffa handikappsbidrag för de barnen då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justified:

Jag tycker inte att det verkar vidare normalt att du blir kär i någon som du tillbringat i princip varje dag med i alla fall 18 år

Jo, kanske det. Men om de levt i olika hem då? [cute]

OF 5:

leva hela sitt liv med sitt syskon

Inte? Okej.[zzz]

Buddah:

Avskaffa handikappsbidrag för de barnen då.

Ja, men samhället har ju också en skyldighet att ge vård till de som behöver hjälp.


   
SvaraCitera

Flummig:

Jo, kanske det. Men om de levt i olika hem då?

Hm, kanske lite mer accepterat, ifall de har levt åtskilt i 18 år, inte har en aning om att de är syskon och SEDAN träffas är det väl lite mer okej.
Tycker jag:)


   
SvaraCitera
Gifted

Flummig:

Seriösa svar, tac

Är de biologiska syskon, så nej. Men om de inte är släkt, så ser jag inga problem alls med det.

Problemet med släktskap är att sannolikheten för kassa barn är stor, och det är ju onödigt att kissa i genpoolen.


   
SvaraCitera
Creep_

Flummig:

Så, vad tycker du? Ska syskon få gifta sig, bli tillsammans, även ifall de försökt hålla sig i från varandra?

du är äcklig. verkligen riktigt äcklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Problemet med släktskap är att sannolikheten för kassa barn är stor, och det är ju onödigt att kissa i genpoolen.

Till viss del, ja. Men om de inte får/vill ha barn så är det lite annorlunda.

Creep_:

du är äcklig

Jaså? Tack![crazy] Eller nått..


   
SvaraCitera
Gifted

Flummig:

Men om de inte får/vill ha barn så är det lite annorlunda.

Ok, men det kan ju ske en olycka. Om vi skall bestämma att föräldrarna inte skall behöva ta ansvar för eventuell olycka vid samlag, så måste man vara konsekvent och ta bort kravet att män skall betala underhåll till barnen, om det på samma sätt där sker en olycka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var tillsammans med min bror.

Men nej, biologiska borde inte få det.


   
SvaraCitera