Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att tigga enligt er?


Ämnesstartare

För vissa tycker det är helt okej för att man är hemlös och andra tycker det är sjukt då man förstör exempelvis stockholms gator. Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kan ju gå till stora maffiafamiljer.....typ i rumänien eller italien.....man vet aldrig om dom där jävla invanrader....  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att förbjuda tiggeri är att börja i fel ände. Tiggeriet är bara en effekt av fattigdom, som är det som borde bekämpas, även om det är enklare att förbjuda tiggarna, så ingen behöver känna dåligt samvete... 

A

Problemet är dock de organiserade tiggarna. En kompis såg en tiggare utanför en  supermarknad, och när hans mobil plötsligt ringde halade han upp en ny iPhone och gick därifrån...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker de som sitter utanför ICA här i lilla byn en hel dagjävel är idiotiska som fan. Vad kan de tjäna? 5kr i timmen på sin höjd? De blir ignorerade av typ de flesta. Samtidigt ligger det pantburkar lite här och var i massor som kommunalarbetare tvingas ta hand om, typ parkförvaltare eller ngt. Tiggarna hade lätt kunnat tjäna ihop upp emot 2000kr dagligen på så vis..

För jag menar, helt jävla invalido är de inte, har sett dem både gå och springa.    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att stoppa tiggeri handlar inte om att skjuta bort folk med fascistoida Beatrice Askmetoder iaf. De förhållanden som driver någon till den aktiviteten torde vara det som skall bekämpas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är int ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Tycker de som sitter utanför ICA här i lilla byn en hel dagjävel är idiotiska som fan. Vad kan de tjäna? 5kr i timmen på sin höjd? De blir ignorerade av typ de flesta. Samtidigt ligger det pantburkar lite här och var i massor som kommunalarbetare tvingas ta hand om, typ parkförvaltare eller ngt. Tiggarna hade lätt kunnat tjäna ihop upp emot 2000kr dagligen på så vis..

För jag menar, helt jävla invalido är de inte, har sett dem både gå och springa.    

Kunde man tjäna 60.000 kr per månad av att samla pantburkar så skulle mååååånga fler göra det.
Men svar på frågan: jag tycker inte att det är bra med tiggeri. Extremt obehagligt tycker jag, de kan gå till Röda korset och få mat, eller bara någonstans, sitt inte på stan med era "JAG ÄR HUNGRIG"-skyltar.
De flesta är dessutom med i en organiserad rörelse och får knappt behålla det som de tigger ihop, människorna slösar bort livet på att sitta pa gatan hela dagarna medan någon maffiaboss ska bada i pengar i något annat land. Om alla slutade skänka pengar så skulle dessa rörelser upphöra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Kunde man tjäna 60.000 kr per månad av att samla pantburkar så skulle mååååånga fler göra det.

nej, pga blir dom måååååååånga fler måste alla de där dela på vinsten om d inte snor burkar av varann. blir krig Ledsen plus, handlar om vem man vill bli sedd som också, status osv. Jag hade fan inte kunnat tänka på att springa runt och leta pantburkar dagligen.. Och då har jag inte ens någon lön alls idag. Men dessa tiggare är ju på samhällsbottnen, de får högre status av att panta än att sitta och tigga.. Tardig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Tycker de som sitter utanför ICA här i lilla byn en hel dagjävel är idiotiska som fan. Vad kan de tjäna? 5kr i timmen på sin höjd? De blir ignorerade av typ de flesta. Samtidigt ligger det pantburkar lite här och var i massor som kommunalarbetare tvingas ta hand om, typ parkförvaltare eller ngt. Tiggarna hade lätt kunnat tjäna ihop upp emot 2000kr dagligen på så vis..

För jag menar, helt jävla invalido är de inte, har sett dem både gå och springa.    

Håller med! Som om det inte skulle gå att göra något annat. Sen ska dom alltid hälsa med den enda svenska dom kan och få mig att tycka synd om dom med snälla ögon fast tycker mer att dom ser ut som pedofiler...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miriam_no:

Håller med! Som om det inte skulle gå att göra något annat. Sen ska dom alltid hälsa med den enda svenska dom kan och få mig att tycka synd om dom med snälla ögon fast tycker mer att dom ser ut som pedofiler...

Haha hur fasen ser en pedofil ut 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inget problem med tiggare så länge de inte beter sig illa, ger pantburkar till byns uteliggare om jag ser hn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Kunde man tjäna 60.000 kr per månad av att samla pantburkar så skulle mååååånga fler göra det.
Men svar på frågan: jag tycker inte att det är bra med tiggeri. Extremt obehagligt tycker jag, de kan gå till Röda korset och få mat, eller bara någonstans, sitt inte på stan med era "JAG ÄR HUNGRIG"-skyltar.
De flesta är dessutom med i en organiserad rörelse och får knappt behålla det som de tigger ihop, människorna slösar bort livet på att sitta pa gatan hela dagarna medan någon maffiaboss ska bada i pengar i något annat land. Om alla slutade skänka pengar så skulle dessa rörelser upphöra.

prinsess-beteende


   
SvaraCitera

när jag läste trådnamnet så tänkte jag av ngn anledning på ouppfostrade barn som tigger

men för att vara ont, nej det är klart att det inte är något fel med det, även om det är jävligt tragiskt att det blivit så för den som tigger.

folk som spelar på tunnelbanan gör mig dock förbannad. men kan förstå att de hellre gör det än sitter och tigger


   
SvaraCitera