Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att tigga enligt er?


Ämnesstartare

men kan förstå att de hellre gör det än sitter och tigger

Just precis, hellre göra nåt än att sitta ute och tycka synd om sig själv. Men det värsta jag vet är tiggare i tunnelbanan som leker med ens känslor. En gång var det en man som bad om pengar på tbanan och haltade extremt mycket på ena benet och såg väldigt trött och gammal ut. Jag tyckte synd om honom och gav honom en tjuga. När jag sedan går av tåget set jag honom gå av framför mig och springa iväg utan några helst problem. Det var fyfan lågt och sedan dess har jag inte gett till någon tiggare 


   
SvaraCitera

miriam_no: Just precis, hellre göra nåt än att sitta ute och tycka synd om sig själv.

att tigga är inte synonymt med att tycka synd om sig själv......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte man kan klaga på tiggarna. Frågan är ändå om det inte borde förbjudas eftersom detta ser väldigt illa ut och det finns betydligt bättre sätt att hjälpa folk på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiggarna är väl sällan tiggare, är väl sånt där rumänsk maffia grejs. Våra tiggare har ofta moderna mobiler, varma kläder och erbjuder du dem mat lbir de arga och säger nej, de vill ju bara ha pengar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tiga offentligt borde vara förbjudet i Sverige . Jag brukar sällan ge pengar utan mat eller dryck ist mkt är bättre faktiskt 🙂 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

khgfghj:

prinsess-beteende

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Haha hur fasen ser en pedofil ut 

Som Eichmann

6928_6114752125059b174eaf86.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ALLA svenskar har ju rätt att få socialbidrag så med tanke på detta tycker jag inte att svenskar ska tigga ute på gator o torg. Zigenare har över huvud taget inte i Sverige att göra så de kan åka tillbaka till Rumänien o tigga på de rumänska gatorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I denna tråd: brist på empati och en övertro på "sociala skyddsnät".

Tror det senare är ett större problem.

Sverige är inte underbart åh-så-fantastiskt bra på att ta hand om människor i utanförskap. Uppenbarligen. Så sluta göra det till en individfråga istället för en systemfråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I det Stockholm jag känner till finns inga tiggare, ni som ogillar människor som sådana borde flytta hit!


   
SvaraCitera

stortrollet:
 Zigenare har över huvud taget inte i Sverige att göra så de kan åka tillbaka till Rumänien o tigga på de rumänska gatorna. 

det tycker inte jag om människor som dig heller, kan ni inte skapa en egen koloni på sydpolen istället.


   
SvaraCitera

Hjärta

Adam:
I det Stockholm jag känner till finns inga tiggare, ni som ogillar människor som sådana borde flytta hit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:
ALLA svenskar har ju rätt att få socialbidrag så med tanke på detta tycker jag inte att svenskar ska tigga ute på gator o torg. Zigenare har över huvud taget inte i Sverige att göra så de kan åka tillbaka till Rumänien o tigga på de rumänska gatorna.

Ja du gör dig värd ditt användarnamn


   
SvaraCitera