Aviseringar
Rensa alla

Är det okej att tvinga folk till solidaritet?


Goldar
Ämnesstartare

rik vit tjej:

typ skogen? massa elaka djur och poison skorpioner, hur stor hade din tv-spelsbudget varit?

Va?                  
Vill man ha pengar så bor man inte isolerat i skogen.
Sedan så kan man väl tjäna pengar på att jaga eller hugga ner träd.        
             


   
SvaraCitera

Goldar: Du som är missnöjd med Sveriges invandringspolitik varför flyttar inte du?

Jag tycker om Sverige allt för mycket. Jag får helt enkelt acceptera att svenska politiker tar fruktansvärda beslut för svensk framtid och istället ägna mig åt att försöka förändra svenska folket att rösta annorlunda och stödja de som vill försöka göra detta.


   
SvaraCitera
Goldar
Ämnesstartare

N.W:

Jag tycker om Sverige allt för mycket. Jag får helt enkelt acceptera att svenska politiker tar fruktansvärda beslut för svensk framtid och istället ägna mig åt att försöka förändra svenska folket att rösta annorlunda och stödja de som vill försöka göra detta.

Hur vet du om inte jag gillar Sverige?


   
SvaraCitera

Nachac:

Vad gäller skatten är det aldrig dina pengar om de är öronmärkta för samhällets nytta. Pengar är symboler för resurser, egendom och skatt är fördelningssystem där du får ta del av en viss andel pengar genom ett samspel med samhället, men eftersom pengar eller resurser inte är något du genererar på egen hand tillfaller heller inte alltihop dig personligen.

Bara en nyfiken fråga. Anser du att det stycket som jag citerat av dig är objektivt eller subjektivt?


   
SvaraCitera

Goldar man pröjsar endast skatt om man tjänar en viss summa per år. Man kan välja att inte tjäna så mycket. 
    Antar att du inte vill betala skatt för pensionärer heller?


   
SvaraCitera

Homochill: Bara en nyfiken fråga. Anser du att det stycket som jag citerat av dig är objektivt eller subjektivt?

Det ovanför? Objektivt.


   
SvaraCitera

rik vit tjej: typ skogen? massa elaka djur och poison skorpioner, hur stor hade din tv-spelsbudget varit?

Hjärta


   
SvaraCitera

Ja  


   
SvaraCitera

egentligen inte men finns värre saker.

varför vill du trolla bort problemet, nachac? sätt det i perspektiv istället. du kan inte ordvränga bort faktum att skatt innebär att staten med tvång går emellan och tar av resurser som människor överlåter åt varandra.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill: varför vill du trolla bort problemet, nachac?

Det gör jag inte.

Gamlefarbror Pastill: du kan inte ordvränga bort faktum att skatt innebär att staten med tvång går emellan och tar av resurser som människor överlåter åt varandra.

Jag ordvränger inte, jag beskriver det verkliga förfarandet.


   
SvaraCitera
Goldar
Ämnesstartare

Xuzkie: Goldar man pröjsar endast skatt om man tjänar en viss summa per år. Man kan välja att inte tjäna så mycket.

Fast det spelar ingen roll. Det är fortfarande mina pengar jag har ju tjänat ihop dem.

Xuzkie: Antar att du inte vill betala skatt för pensionärer heller?

Nej de har haft gott om tid på att spara ihop pengar tills den dagen de har pensionerat sig.


   
SvaraCitera
GraGo

Nachac:

Solidaritet är frivilligt per definition. Solidaritet under tvång är sålunda inte solidaritet. Vad gäller skatten är det aldrig dina pengar om de är öronmärkta för samhällets nytta. Pengar är symboler för resurser, egendom och skatt är fördelningssystem där du får ta del av en viss andel pengar genom ett samspel med samhället, men eftersom pengar eller resurser inte är något du genererar på egen hand tillfaller heller inte alltihop dig personligen.

Så då antar jag att du tycker att det är okej att tjäna ihop pengar i bitcoins genom frivilligt utbyte av tjänster med någon på internet t.ex. för att sedan inte betala skatt?


   
SvaraCitera

GraGo: Så då antar jag att du tycker att det är okej att tjäna ihop pengar i bitcoins genom frivilligt utbyte av tjänster med någon på internet t.ex. för att sedan inte betala skatt?

Hur drar du den slutsatsen?


   
SvaraCitera

trolla bort problemet är precis vad du försöker göra ("pengarna är aldrig dina") och nu försöker du trolla bort detta också.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill: trolla bort problemet är precis vad du försöker göra ("pengarna är aldrig dina") och nu försöker du trolla bort detta också.

Pengarna är ju aldrig ens egna till fullo eftersom man lever i ett samhälle som är sammanvävt med en själv och arbetsgivaren. 


   
SvaraCitera