Aviseringar
Rensa alla

Är det olagligt...


Ämnesstartare

...att ha en räv som husdjur i Sverige? Har sett en massa videor på youtube, och man tänker ju oftast "kan amerikanarna kan jag". Man ser på videorna och riktigt längtar efter att få smeka en röd, mjuk päls och se djupt in i dem klargula ögonen. Rävar skiljer sej från hundar och liknar nästan katter lite tror jag ^^,

OCH NEJ, JAG TROLLAR INTE.


   
Citera
Ämnesstartare

Inte tillåtet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Inte tillåtet.

Baaw. Dem är ju så söta. Då får man migrera till Tanzania eller något ^^,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa skaffa en räv du[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja ha ett litet rådjur hemma.
Skulle gett honom en liten vattenskål i köket, och så skulle han få strosa runt lite hur som helst här hemma.

Image

Tror ni det är olagligt? [shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cattisen:

Dem är ju så söta.

Skaffa något för att det är sött du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ha ett vildsvin


   
SvaraCitera

är det olagligt att ha en kentaur hemma?
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inmyshoes:

Skaffa något för att det är sött du

Jag kan ta hand om djur. Har haft flertalet marsvin och hamstrar, tre katter och 4 hundar totalt. Så kom inte och säg så ._.


   
SvaraCitera

Cattisen:

Jag kan ta hand om djur. Har haft flertalet marsvin och hamstrar, tre katter och 4 hundar totalt. Så kom inte och säg så ._.

"Okej"


   
SvaraCitera

Tror det finns någon slags lag att man inte får ha vilda djur som husdjur eller allmänt ovanliga djur som elefanter rävar m.m. Fast vet inte hur länge lagen funnits men min pappas mammas morfar eller något hadde en tam Älg som husdjur[party]
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cattisen:

Jag kan ta hand om djur. Har haft flertalet marsvin och hamstrar, tre katter och 4 hundar totalt. Så kom inte och säg så ._.

Jag har inte sagt något annat heller, men rävar är ett vilt djur till skillnad från t ex hundar som är avlade för att ha jämnt humör etc. Vet inte så mycket om rävar men kan tänka mig att de inte skulle trivas som husdjur


   
SvaraCitera

Cattisen:

Jag kan ta hand om djur. Har haft flertalet marsvin och hamstrar, tre katter och 4 hundar totalt. Så kom inte och säg så ._.

Du har möjligtvis inte tänkt på att det är en milsvid skillnad mellan att ha tamdjur och vilda djur?
Jag har haft vilda djur själv och tro mig, vilda djur är inte som någon random hamster om man säger så.

looptroop:

Tror det finns någon slags lag att man inte får ha vilda djur som husdjur eller allmänt ovanliga djur som elefanter rävar m.m.

Stämmer typ delvis.
Rävar går bort iom att de är rovdjur, de enda rovdjur man får ha är hund, katt, iller och grävling (ja och så diverse fiskar, reptiler osv förstås).

Det finns gott om vilda djur som man får ha sålänge de är födda i fångenskap, men det är hårdare regler att följa än det är med lilla Fido. Jag skulle inte bli förvånad om man tom får ha elefanter sålänge man följer alla regler. Själv har jag tex haft gambiska jättekindpåsråttor helt lagligt, och ska bland annat skaffa nordamerikansk opossum nån gång i framtiden.

Vill man väldigt gärna skaffa djur som man vanligtvis inte får ha så finns det iofs sätt att gå runt det - skaffa egen djurpark. Det blir en dyr räv! [bigsmile]


   
SvaraCitera

får man ha tigrar då?


   
SvaraCitera

blueeye:

får man ha tigrar då?

Kilowatt:

de enda rovdjur man får ha är hund, katt, iller och grävling

Kilowatt:

Vill man väldigt gärna skaffa djur som man vanligtvis inte får ha så finns det iofs sätt att gå runt det - skaffa egen djurpark


   
SvaraCitera