Aviseringar
Rensa alla

Är det på tiden att testa ett matriarkat?


Jag tycker att vi ska satsa på ett jämställt samhälle och få ordning på alla puckon där ute så att folk kan gå på stan utan att behöva tänka på att bli våldtagen, rånad eller vad som nu annars kan hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

det vore nog snarare nyttigt för män att se och uppleva baksidor de nu inte riktigt får

Du ser alltså bara dans på rosor för gemene man idag? Intressant. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Du ser alltså bara dans på rosor för gemene man idag? Intressant. 

nä. varken gemene man eller man som i snoppbärare. 


   
SvaraCitera

men män är oss överordnade och normerade, vilket folk måste bli medvetna om i högre grad. bara att uttryck som "gemene MAN" också innefattar kvinnor är ett ganska tydligt tecken på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
men män är oss överordnade och normerade, vilket folk måste bli medvetna om i högre grad. bara att uttryck som "gemene MAN" också innefattar kvinnor är ett ganska tydligt tecken på det.

Lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

det vore nog snarare nyttigt för män att se och uppleva baksidor de nu inte riktigt får

Svarta män då? 


   
SvaraCitera

herkuled:

Svarta män då? Stick hem din vita feminist.

Svarta män är överordnade både svarta och vita kvinnor. Man måste dock tänka intersektionellt men här handlar det bara om kön. Vänligen sluta trakassera mig med korkade citeringar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:  att uttryck som "gemene MAN" också innefattar kvinnor är ett ganska tydligt tecken på det.

Ja det är ett problem. Men knappast något levande män idag rår för.   


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja det är ett problem. Men knappast något levande män idag rår för.   

nä men strukturen finns kvar 


   
SvaraCitera

Nej, jag önskar att leva i ett helt jämställt samhälle. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Svarta män är överordnade både svarta och vita kvinnor. Man måste dock tänka intersektionellt men här handlar det bara om kön. Vänligen sluta trakassera mig med korkade citeringar. 

Du förstår inte hur svarta blivit mer förtryckta än kvinnor. Ditt vithets privilegium gör så du har svårt att inse sanningen, våga inte hålla kvinnoförtrycket lika högt som rösförtrycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

nä men strukturen finns kvar 

Hur anser du att den skall arbetas bort? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: Stick hem din * *****.

Skärp dig. Du hör ej hemma här om du ej kan diskutera utan att använda personangrepp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Skärp dig. Du hör ej hemma här om du ej kan diskutera utan att använda personangrepp!

Sant, jag ska skiva om komentaren och bättre mig.


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur anser du att den skall arbetas bort? 

främst en allmän attitydändring 


   
SvaraCitera