Aviseringar
Rensa alla

Är det passivt att titta på film?


Smilen
Ämnesstartare

Tycker du man är passiv och lat om endast tillbringar sin tid till att sitta och titta på film? Är det slappt eller kanske man lär sig något?


   
Citera
Ämnesetiketter

brukar tröttna på de rätt fort, så har ja en kompis som älskar o kolla på film så nästan varje gång han frågar om ja vill va med så orkar ja inte på nåt vis, ska tillägga att han ofta kollar på samma filmer också 


   
SvaraCitera

Jag brukar känna mig väldigt passiv då, ja. Kan vara skönt om man vill slappna av, men gör jag det för mycket blir jag snabbt rastlös.


   
SvaraCitera

Om man gör det för att skjuta upp viktigare saker (vilket är relativt), ja
Men det måste man få göra ibland


   
SvaraCitera

om den upplever det så


   
SvaraCitera

är det fler här som har den kompisen som kan kolla på samma film flera gånger samma månad? nu har ju min kompis ashberger så han det är väl en sak han är intresserad av och folk med den diagnosen kan ju nästan allt om det dom är intresserade av


   
SvaraCitera
*-*
 *-*

Att prioritera film framför vardagssysslor eller viktiga ärenden är ju knappast optimalt. Att å andra för en stund sidan roa sig och fly undan vardags(tri)st(r)essen är inget tecken på lättja imo.

Ifall filmerna man tittar på är av en undervisande eller vetenskaplig (snarare än fiktiv) karaktär så lär man sig ju något.


   
SvaraCitera

Vet inte hur jag ska svara på den, jag gillar att se filmer för att känna känslor. Att bli berörd. Har nog med att jag vill fly ifrån verkligheten. Så ja det kanske är passivt. Men just nu är det det som får mig att må som bäst. Förutom när hon skriver.

Måste komma ut i livet och hitta något meningsfullt att göra.


   
SvaraCitera

Det beror ju absolut på.
Om man prioriterar film framför diverse plikter, såsom hushållssysslor osv, då är man ju lat.
Men man kan definitivt lära sig saker, beroende på vad det är man kollar på. 
Jag tittar på väldigt mycket film. För att skratta. Eller för att känna spänning. Eller för att kanske lära mig något.
Sen är det ett skönt sätt att varva ner på.


   
SvaraCitera