Aviseringar
Rensa alla

Är det "inne" att må skit?


Ämnesstartare

Kollade runt på min syrras BDB för ett tag sen, och hon hade uppdaterat att hon "mådde skit", vilket många av hennes kompisar tydligen också gjorde.

Är det inne bland småtjejer (13-16) att må skit? Whaddayathink?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vet inte riktigt var du har varit men det känns som att du har missat hela den här "emo"-trenden. Och "goth"-trenden innan dess.

Det har alltid varit inne att må skit. Det har bara blivit väldigt mainstream nu.


   
SvaraCitera

Alla mår skit, ja. Redigt störigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viol är inne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

"emo"-trenden. Och "goth"-trenden innan dess.

Nu är det ju skillnad på att vara en "normal" människa och må skit och att vara en emo/gothare och må skit.

Det är "normala" småtjejer jag syftar på, inga jävla emofittor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag tror att man faktiskt mår skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Är det inne bland småtjejer (13-16) att må skit? Whaddayathink?

ja det är det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Det är "normala" småtjejer jag syftar på, inga jävla emofittor.

Det är bara en kulturkrock. Vår generation hade så många emos att de som kom efter blev influerade. Emos fick uppmärksamhet, och det främsta som ungdomar söker är uppmärksamhet och bekräftelse, alltså har de börjat använda samma metoder.

Om vi tänker på vilka musikgenrer som är mest populära bland ungdomarna nu (genom att kolla MTV och liknande) så kan man rätt enkelt komma fram till slutsatsen att självdestruktivitet och självömkan är de huvudsakliga medlen som ungdomar idag använder för att få uppmärksamhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl inte konstigt attfolk mår dåligt i det här samhället, det har alla brister ett samhälle kan ha.


   
SvaraCitera

ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är verkligen inne att "må skit". Det är mode bland Berny Pålsson-klonerna att ha håret tvåfärgat som henne och gå på antidepp...


   
SvaraCitera
B3ll4

men nu är det mer populärt att man ska må bra 🙂 många emos och sånt ändrar ju sig nu för tiden


   
SvaraCitera

Jag tror att säga att man mår skit osv är helt enkelt ett sett att få uppmärksamhet. Märkte de på min fd kompis bdb. Såfort hon skrev "allt är skit" eller liknande kommenterade alla typ "vad har hänt? Finns här <3"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju en ganska tråkig ålder, så vad skulle det finnas att glädjas åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror absolut att de faktiskt upplever att de mår riktigt dåligt, och att det gäller just tjejer i den åldern på grund av pubertet, vilja att bli stor, ovilja att bli stor och all annan tonårsångest som drabbar många i den åldern. Det är ju inget konstigt. Sen att de inte har mycket till perspektiv, gillar uppmärksamhet, inte kan hantera sin ångest samt har för mycket tid att reflektera bidrar väl kanske LITE [rolleyes] till hur jobbiga de är. Men vad fan. Hade de bara velat ha the attentionz så hade de dragit fram tuttarna istället.


   
SvaraCitera