Aviseringar
Rensa alla

är det rätt att utgå från att folk är hetero?


Nej, sexuella preferenser är inte behövliga. Låt oss säga att man träffar en ny person, som man börjar prata med. Sen ser jag en snygg person och säger "wow, vilken pudding, inte sant" (säger sällan så, men ändå). Då kan ju personen säga nja, jo, nej, bryr mig inte och så fortsätter vi prata och umgås utan problem.


   
SvaraCitera
Correh

Självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: nej3


   
SvaraCitera
Exner

Vad innebär det att något är rätt?

/Chibbibi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rätt = conducive to space exploration


   
SvaraCitera
Exner

mpt:hv:
rätt = conducive to space exploration

Ställer mig bakom denna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va gulligt att ni ummar tsm =)


   
SvaraCitera
mynona

mpt:hv: nej

Nej. Det försämrar samhället och håller tillbaka dess utveckling. Det finns så många negativa effekter med det och så många positiva effekter med motsatsen att det gör mig sorgsen att tänka på. För att bara ta det senaste exempel jag själv stötte på är den gamla om att det synsättet sexualiserar ens vänskap till en vän av motsatt kön i ögonen på andra. Det är så sorgligt.  


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nej. Eller det beror på om en är trångsynt eller öppen för ett förbättrat och öppnare samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försöker att inte ens tänka på andras sexuella läggningar, finns så mycket annat att tänka på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att antaga det mest sannolika är naturligt, men det är rätt eller ej lägger jag ingen värdering i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, men jag gör det. Inte medvetet. Kanske borde träffa mer människor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar inte fundera särskilt mycket över personers sexuella läggningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no it's not the fair to homosapiens sapiens homosexual people being on tellus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: ja

Rätt och rätt, en 90-95 % är hetero så det är ju väldigt rimligt att utgå ifrån att den man träffar troligtvis är hetero. Sexuella läggningar är dock inte något som jag bryr mig om när jag träffar människor.


   
SvaraCitera