Aviseringar
Rensa alla

Är det rätt av AFA och RF att misshandla och hota moderater?


Ämnesstartare

Bara för att ta tempen på UM.


   
Citera
Ämnesstartare

Moderaten: Nej

I och med organisationernas lösa uppbyggnad tror jag dock inte att hela rörelsen kan lastas för varje aktion. Emellertid gör det inte saken mindre fel som handling.


   
SvaraCitera
mynona

Moderaten: Nej

Det skämmer ut vänstern. Våld är motbjudande. Det tycker jag även då det riktas mot nazister, men i det fallet är det ju ändå en våldsbejakande sympatisör de attackerar, om man nu ska jämföra grader av ogillande. 


   
SvaraCitera

Moderaten: Nej

så klart inte
det är inte rätt att skada nazister heller


   
SvaraCitera

Moderaten: Ja

Jo det är ok för är de som betalar deras lön.


   
SvaraCitera
1009
 1009

Moderaten: Nej

Givetvis inte. Och det har jag svårt att tro att det är fler än kanske någon enstaka idiot inom dessa grupper som tycker heller.

Argumentet för våld mot nazister handlar ju om att nazisterna bedriver en aktiv våldskampanj mot vänstern, vilket man anser kräver våld tillbaka för att försvara sig mot. Moderaternas politik bygger däremot inte på gatuvåld. 


   
SvaraCitera

1009:
Argumentet för våld mot nazister handlar ju om att nazisterna bedriver en aktiv våldskampanj mot vänstern, vilket man anser kräver våld tillbaka för att försvara sig mot. Moderaternas politik bygger däremot inte på gatuvåld. 

Fast det är ju inte alla nazister som använder sig av våld heller.


   
SvaraCitera
1009
 1009

presidente: Fast det är ju inte alla nazister som använder sig av våld heller.

Jo. 


   
SvaraCitera

1009:

Jo. 

Nej.


   
SvaraCitera
1009
 1009

presidente: Nej.

Det är för att de inte hunnit med det än i så fall. Man går inte med i en nazistisk rörelse om man inte tror på politiskt våld. Både SvP och SMR använder systematiskt våld mot meningsmotståndare och jag förmodar att de förväntar sig den kapaciteten hos alla sina medlemmar.


   
SvaraCitera

1009:

Det är för att de inte hunnit med det än i så fall. Man går inte med i en nazistisk rörelse om man inte tror på politiskt våld. Både SvP och SMR använder systematiskt våld mot meningsmotståndare och jag förmodar att de förväntar sig den kapaciteten hos alla sina medlemmar.

Har man inte gjort något en så ska man inte straffas.
Man går inte med i RF eller AFA heller om man inte tror på politiskt våld. Självförsvar är inte att misshandla nazister för deras åsikter självförsvar är att slå ner nazister som försöker misshandla dig.
Nej alla i svp använder sig inte av politiskt våld( men det är nog många som gör det). Sedan har vänsterextremisterna en väldigt bred definition av fascism och nazism.


   
SvaraCitera
1009
 1009

presidente: Har man inte gjort något en så ska man inte straffas.
Man går inte med i RF eller AFA heller om man inte tror på politiskt våld. Självförsvar är inte att misshandla nazister för deras åsikter självförsvar är att slå ner nazister som försöker misshandla dig.

Det handlar inte om att straffa människor för att de har fel åsikter. Utan det handlar om att bekämpa en politisk rörelse som utgör en krigsförklaring mot ens själva existens, vars politiska målsättning är ens fullständiga kuvande eller förintelse. 

Detta är inget försvar för RF och AFAs attacker. Detta är bara premisserna för att den diskussionen ö.h.t. ska kunna föras. 


   
SvaraCitera

1009: Utan det handlar om att bekämpa en politisk rörelse som utgör en krigsförklaring mot ens själva existens, vars politiska målsättning är ens fullständiga kuvande eller förintelse.

Fast i ett demokratiskt land har dom också rätt att existera och organisera sig så länge dom inte gör som SMR.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Nej

Alltså en ballistisk lösning vore ju mer permanent och givande


   
SvaraCitera

Moderaten:
Bara för att ta tempen på UM.

Sjunker inte så lågt så att jag ens svarar på sådana frågor.


   
SvaraCitera