Aviseringar
Rensa alla

Är det så hårt ?


Ämnesstartare

Shena ! ..

Vi ska ju välja Linje till gymnasiet nu i nästa vecka.
Jag vill/ska välja någon Samhällslinje , Asså har hört ifrån massa ( Som inte går där ) att man har typ 2 prov i veckan och läxor o skiit hela tin'.

Om ni har gått där kan ni väll förklara "läget" , typ är de skit jobbigt ? Läxor-Prov hela tiden nästan ? ingen fritid när man kommer hem ? .. / Tack ! Hoppas ni e serri ...


   
Citera
Ämnesstartare

Man har ju 2-4 prov i veckan i högstadiet vafan xD Det borde inte va nån skillnad ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öhm?
inte vad jag har hört


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer arbeten än prov på samhäll (åtminstone på min skola var det så)


   
SvaraCitera

herregud, samhälle e ju skitaslappt.
Jag går natur och vi har ca 2 prov i veckan + massa uppgifter, men mina kompisar som går sam kanske har ett prov varje månad eller liknande [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

kanske har ett prov varje månad eller liknande

Du skojjar ? [tard] ...


   
SvaraCitera
Åtta

2 prov i veckan är ju inte speciellt farligt. Om det är det enda man behöver göra så är det ju skitslappt. Jag gick samhälle med internationell inriktning, och vi hade väl kanske i genomsnitt ett större arbete, 2 prov, samt några mindre grejer att göra varje vecka. Under de mer stressiga perioderna så hade vi lite fler större arbeten att göra.


   
SvaraCitera

Riiikard:

Du skojjar ? [tard] ...

typ inte, sam är skit chill. Vad fan har sam för "jobbiga" ämnen? I stort sett inga, då alla bara är att läsa in (förutom matte dårå) medan natur har fysik, kemi, matte etc där du behöver förstå ämnena för att få G och högre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

ett större arbete, 2 prov, samt några mindre grejer att göra varje vecka.

WTF .. Jag lär ju få Ångest o inte klara ... [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns perioder där det är väldigt mycket. Sen går det kanske 1-2 månader, sen kommer nästa period. Så kan det vara nån läxa och sånt emellan. Så är det på natur, det är väl ungefär lika på samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är hur jävla jobbigt som helst.

Dock är jag hemskt lat och tenderar ovanpå det att lasta på mig så många kurser som möjligt av rädsla att förlora tid, så lyssna inte på mig.

Brukar få ett antal mindre läxor om dagen, dem ser man till att göra på luncher/raster/bussen. Vem lyckas sätta sig ned med sjutusentals arbeten hemma, utan att istället exempelvis sätta sig vid UM. Nä, inte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Shena ! ..

Vi ska ju välja Linje till gymnasiet nu i nästa vecka.
Jag vill/ska välja någon Samhällslinje , Asså har hört ifrån massa ( Som inte går där ) att man har typ 2 prov i veckan och läxor o skiit hela tin'.

Jag ska också välja sam-sam linjen, och vad jag har hört så ska det inte vara hårt, eller mycket arbete. Men det beror mycket på vilket gymnasium du väljer. Jag vill bli polis och det är därför jag ska välja sam-sam linjen, men hur mycket poäng gick du ut med i 9:an, asså förra terminen ? Jag gick ut med 270 poäng.. [cute]


   
SvaraCitera

Töntar. det är ju olika från skola till skola.

Te/Nv/Sh ska ju vara svårast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

die_pianistin_:

Töntar. det är ju olika från skola till skola.

Precis vad jag sa.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

170208:

Jag gick ut med 270 poäng..

100 Poäng mindre [sad][n]


   
SvaraCitera