Aviseringar
Rensa alla

Är det så hårt ?


Du kommer nog inse att några prov inte är speciellt farligt med tanke på vad du tjänar på att gå en rätt bra linje.


   
SvaraCitera
Kudhos

Riiikard:

Om ni har gått där kan ni väll förklara "läget" , typ är de skit jobbigt ? Läxor-Prov hela tiden nästan ? ingen fritid när man kommer hem ?

Så är det.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Så är det på natur, det är väl ungefär lika på samhälle.

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

nej

Som att du har två prov i veckan din jävla nolla.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Det finns perioder där det är väldigt mycket. Sen går det kanske 1-2 månader, sen kommer nästa period. Så kan det vara nån läxa och sånt emellan.

Så är det precis här med, antar att du går i Natur. Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samhäll är inte särskilt hårt, och till stor del bara repitition av högstadiet (ivf första året).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Så är det precis här med, antar att du går i Natur. Eller?

Ja. Visst finns det variationer skolor och program emellan, men det känns som att det är det mest vanliga upplägget. Däremot har jag hört skräckhistorier från "parallellskolan" som har samhälle om hur fruktansvärt enkelt det är att få bra betyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samhäll är ju the laughing stock of education för oss naturare [bigsmile]
Gotta love them [rolleyes]


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Som att du har två prov i veckan din jävla nolla.

tönt

Tickstart:

Samhäll är ju the laughing stock of education för oss naturare [bigsmile]
Gotta love them [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

tönt

Sluta hitta på då.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Sluta hitta på då.

vad har jag hittat på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

vad har jag hittat på?

Well, går du på friskola? Du har onekligen ett krävande upplägg med 2 prov i veckan + massa uppgifter, hela tiden.

jag_gillar_glass:

Pickaboo: Så är det på natur, det är väl ungefär lika på samhälle.
nej


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Du har onekligen ett krävande upplägg med 2 prov i veckan + massa uppgifter, hela tiden.

Går du natur eller?
I stort sett har vi ca 1 stort prov i veckan + ett litet (förhör kan du väl kalla det om du vill) + småläxor och ofta något arbete.
Vad är det för konstigt med det? De flesta ja snackat med som går natur har så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

Går du natur eller?

Ja.

jag_gillar_glass:

Vad är det för konstigt med det? De flesta ja snackat med som går natur har så.

Konstigt och konstigt. Hade uppfattningen att de flesta program överhuvudtaget läste ämnena som vanligt ett par veckor, sen var det prov, sen fortsatte det någon vecka innan det var dags igen. Emellan var det lite uppsatser, nån läxa, osv.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Konstigt och konstigt. Hade uppfattningen att de flesta program överhuvudtaget läste ämnena som vanligt ett par veckor, sen var det prov, sen fortsatte det någon vecka innan det var dags igen.

Vet inte vilken ring du går i, men så som du säger var det för mig i ettan (nu när ja tänker på det kanske det skulle varit bättre om jag syftat på det istället)
Går i tvåan nu och jävla tempo det är. [sad]
Eftersom många av mina vänner går sam, och jag vet ungefär vad dom har i läxor/vecka, så är min åsikt att sam är mkt slappare än natur.


   
SvaraCitera