Aviseringar
Rensa alla

Är det så konstigt...?


Ämnesstartare

Att jag inte vill ha barn med en ful person efter som att jag inte vill ha fula barn och dessutom inte attraheras av, enligt mig, fula personer?

Jag skulle älska mitt barn precis lika mycket om det var "fult" (jag skulle inte tycka att det var fult, för det är ju ändå mitt barn, syftar snarare på normen), men jag vill ju att mitt barn ska ha så bra förutsättningar att ha ett så bra liv som möjligt.

VET att man kan få "fula" barn även om båda föräldrarna är skitsnygga, men det är ju större risk om ena/båda föräldern/föräldrarna är ful.

Sen bryr jag mig inte om vad alla andra väljer för partner, det är upp till var och en.


   
Citera
Ämnesstartare

nej, det är väl inte fel. vad har fått dig att tänka i dessa banor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

det är ju inte så konstigt att man väljer snygga barn framför fula barn
det känns konstigt om det är något du oroar dig för, eller om du skulle välja bort att skaffa barn med en ful person.

fast visst skulle det vara lite tråkigt om ens barn blir frånstötande fulfula, man får ju ett sämre bemötande då.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

alltså barnen får ett sämre bemötande. det är trots allt lättare att vara attraktiv i många situationer [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

nej, det är väl inte fel. vad har fått dig att tänka i dessa banor?

Skrev så på ett annat forum och de tyckte att jag var HEMSK som ville ha en partner som jag attraheras av, för enligt dem kan man omöjligt vara snygg och snäll (jag var dock elak som sa att tjocka var ohälsosamma, enligt dem).

Artie:

det är ju inte så konstigt att man väljer snygga barn framför fula barn
det känns konstigt om det är något du oroar dig för, eller om du skulle välja bort att skaffa barn med en ful person.

Jag skulle nog välja bort att skaffa barn med en enligt mig ful person, varför skulle jag vara tillsammans med en ful person? Nu har jag ju faktiskt ganska lätt att se skönhet i de flesta personerna, så jag syftar på ett extremfult utseende.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Artie:

alltså barnen får ett sämre bemötande. det är trots allt lättare att vara attraktiv i många situationer

Ja, precis. Vill att mina barn ska ha goda förutsättningar för att lyckas i livet, tyvärr så är ju samhället i stort väldigt utseendefixerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

de tyckte att jag var HEMSK som ville ha en partner som jag attraheras av, för enligt dem kan man omöjligt vara snygg och snäll

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag skulle nog välja bort att skaffa barn med en enligt mig ful person, varför skulle jag vara tillsammans med en ful person?

det är ju skillnad på att inte bli tillsammans med en ful person och att, om man redan är, välja bort dem i just avelssyfte pga fulhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det är ju skillnad på att inte bli tillsammans med en ful person och att, om man redan är, välja bort dem i just avelssyfte pga fulhet.

Ja, kanske. Men som sagt, skulle ha svårt att vara tillsammans med en person som enligt mig inte är både snygg och har pappakvalité.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är klart man hellre ligger (osv) med någon man finner attraktiv än en fuling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VORE INTE SNÄLLT MOT BARNET ATT VÄLJA EN FUL FADER BA FÖR SAKENS SKULL. SÅ LÄNGE MAMAM OCH PAPPA ÄLSKAR VARANDRA GÅR NOG ALLT BRA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

ja det är klart man hellre ligger (osv) med någon man finner attraktiv än en fuling

Ja, precis. Men vissa personer försöker få det till att jag helt struntar i min partners personlighet. Skulle jag bli kär i en jättesnäll och bra person med en ärftlig defekt i ansiktet (typ en jättestor knöl eller så, stor i ögonfallande sak) så kan jag ju vara tillsammans med personen UTAN att skaffa barn, för jag känner inte att jag BARA MÅÅÅÅSSTTEEE ha barn.

Men jag skulle ju inte säga till mig partner "JAG VILL INTE HA BARN MED DIG, DU ÄR FÖR FUL!!!!!".

nymfparanoia:

VORE INTE SNÄLLT MOT BARNET ATT VÄLJA EN FUL FADER BA FÖR SAKENS SKULL. SÅ LÄNGE MAMAM OCH PAPPA ÄLSKAR VARANDRA GÅR NOG ALLT BRA.

Ja, typ så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

så kan jag ju vara tillsammans med personen UTAN att skaffa barn, för jag känner inte att jag BARA MÅÅÅÅSSTTEEE ha barn.

Haha jaha du tänker så..
men om du verkligen älskar en snubbe som är ful och sen kommer på att du vill ha barn, skulle du inte skaffa det med honom då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

men om du verkligen älskar en snubbe som är ful och sen kommer på att du vill ha barn, skulle du inte skaffa det med honom då?

Ja, det är klart. Om jag ville skaffa barn så skulle jag ju det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Men jag skulle ju inte säga till mig partner "JAG VILL INTE HA BARN MED DIG, DU ÄR FÖR FUL!!!!!".

det hade jag velat säga till min första "seriösa" pojkvän, som tvingade mig till ett beslut om barn vid sjutton års ålder. Gjorde slut istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

Gjorde slut istället.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

tvingade mig till ett beslut om barn vid sjutton års ålder

[tard][tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera