Aviseringar
Rensa alla

är det sitt eget fel att man bli våld tagen?


Ämnesstartare

Ok jag ska våldta dig så ska vi se om du tkr det är ditt fel 🙂


   
SvaraCitera

Meta: varför hjärta du när du inte håller med det va du som skrev att alla hade ansvar
man ta inte ansvar om man gå naken

Armagedon: Man ska kunna gå ute, klädd hur som helst, när som helst, och ändå kunna känna sig trygg.

Det är aldrig offrets fel att hn blivit våldtagen Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Ok jag ska våldta dig så ska vi se om du tkr det är ditt fel 🙂

ja våldtäkt är alltid fel

Armagedon:

Det är aldrig offrets fel att hn blivit våldtagen Arg

men alla ha ansvar skrev du ju


   
SvaraCitera

Som bilist har man ett stort ansvar på sig. För både sin och andras säkerhet. Men främst för att oskyddade trafikanter inte ska skadas. Som gångtrafikant har man alltid ett eget ansvar för sin egen säkerhet. Men det främsta ansvaret bär alltid bilisten.
På krogen, fester eller liknande har man alltid ett eget ansvar för att inte bli drogad.
Men, det är gärningsmannen till fullo som bär ansvaret för våldtäkter. Det är aldrig offrets. Att jag ens ska behöva skriva detta.
Man ska kunna gå naken dygnets alla timmar var som helst och ändå vara trygg. Inte ens behöva fundera en sekund på om man kan komma att bli våldtagen. Man ska inte behöva oroa sig det minsta. Man ska alltid kunna vara trygg. var som helst. När som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta:

håll käften så du inte kan käfta för nu är du elak anmäld

Håller i min käft nu Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Som bilist har man ett stort ansvar på sig. För både sin och andras säkerhet. Men främst för att oskyddade trafikanter inte ska skadas. Som gångtrafikant har man alltid ett eget ansvar för sin egen säkerhet. Men det främsta ansvaret bär alltid bilisten.
På krogen, fester eller liknande har man alltid ett eget ansvar för att inte bli drogad.
Men, det är gärningsmannen till fullo som bär ansvaret för våldtäkter. Det är aldrig offrets. Att jag ens ska behöva skriva detta.
Man ska kunna gå naken dygnets alla timmar var som helst och ändå vara trygg. Inte ens behöva fundera en sekund på om man kan komma att bli våldtagen. Man ska inte behöva oroa sig det minsta. Man ska alltid kunna vara trygg. var som helst. När som helst.

men om man är full så är man inte sig själv då är det den indre demomen som styr inte en själv och då kan man inte bli straffad för det för demonen ägs av den som förgifta så den borde bli straffad inte den som kör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett dåligt troll detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är självklart den som våldtars fel. 
Mitt ex bröt ner mig totalt genom att ständigt försöka intyga mig att det var mitt fel att en kille utförde sexuella handlingar på mig när jag var full och sov halvt. Jag vet att det var ansvarslöst av mig men jag anser ändå inte att det var mitt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjöhest:
Det är självklart den som våldtars fel. 
Mitt ex bröt ner mig totalt genom att ständigt försöka intyga mig att det var mitt fel att en kille utförde sexuella handlingar på mig när jag var full och sov halvt. Jag vet att det var ansvarslöst av mig men jag anser ändå inte att det var mitt fel.

bra ja håller med dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart det är den som våldtar som har gjort fel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon
På krogen, fester eller liknande har man alltid ett eget ansvar för att inte bli drogad.

Hur tänker du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur försiktig man än är med att aldrig lämna sitt glas obevakat, aldrig dricka ur redan öppnade burkar/flaskor så kan man bli drogad. Det finns alltid sätt att skada andra och den vetskapen ska inte få folk att inte våga umgås med folk så därför ska det aldrig läggas någon skuld på offren grejer såsom "du kunde ju ha vaktat ditt glas lite bättre uppenbarligen" etc

mvh


   
SvaraCitera

amsi: Hur tänker du nu?

Har du låtit ditt glas stå obevakat om du gått därifrån en stund, drick inte ur det. Ta inte emot dricka av någon du inte känner.
Däremot sitter inget som helst ansvar på den som har blivit våldtagen då det helt och fullt är gärningsmannens fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta: den som våldta

Det är ALDRIG offrets fel.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om vi pratar om moral så är det alltid förövarens fel eftersom denne är den som är offensiv och attackerar.

Om vi pratar om riskanalys och sannolikheter, och ens ansvar att skydda sig själv då tycker jag att även offret har haft ett visst ansvar att skydda sig och vara försiktig med vilka man umgås med, var man går, var man hamnar. Har man t ex supit sig redlös, hamnat hemma hos okända personer, och dagen efter inte minns något och det verkar som att man har blivit våldtagen ja då tycker jag att man har ett ansvar där mot sig själv och att det ansvaret har brustit.


   
SvaraCitera