Aviseringar
Rensa alla

är det svårt att vara servitris på en pizzeria? [blush]


Ämnesstartare

Rödingajävel:

Är du ju också.

iofs!!

envitkossa:

Se bara till att du får den lön du är berättigad, pizzerior är väl inte känd för att ha den bästa personal etiken.

Rödingajävel:

Det är en jävligt viktig grej att tänka på, bra råd!

Kolla med facket vad du ska ha i lön och snacka med arbetskamraterna och se ifall ni får samma.

alltså just nu...... känns det som att jag kan jobba för vilken lön som helst haha. är desperat [cute] men jag får väl kolla upp sånt om jag nu skulle få en anställning [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är nog enkelt men jag tror bara. men man verkar ju inte behöva ha alldeles för mycket innanför pannbenet


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

alltså just nu...... känns det som att jag kan jobba för vilken lön som helst haha. är desperat [cute] men jag får väl kolla upp sånt om jag nu skulle få en anställning [smile]

Jo förstår vad du menar, skulle också vara glad bara jag hade en liten inkomst. Men vet en tjej som blev erbjuden jobb på pizzeria, då skulle hon jobba i princip jämt för en skitlön. Inte så jättekul kanske då man vet att man ska ha mer [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Men vet en tjej som blev erbjuden jobb på pizzeria, då skulle hon jobba i princip jämt för en skitlön. Inte så jättekul kanske då man vet att man ska ha mer

nej det är sant :c
men jag får se vad som händer (om det händer nåt [party]) och ta itu med det då [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja [cute] mm ska nog söka

Glöm inte att ta med bild. Som servitör vill de ha unga, söta tjejer.
Om de inte söker någon kompetens får du väl skriva att du är trevlig och service minded.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

alltså just nu...... känns det som att jag kan jobba för vilken lön som helst haha. är desperat [cute] men jag får väl kolla upp sånt om jag nu skulle få en anställning [smile]

Förstår det, är också arbetslös och desperat. Men det gör ju inte att arbetet i sig blir kul och jag vill ju personligen slippa det så mycket som möjligt. Problemet är ju att företagen utnyttjar denna desperation, särskilt ungdomars, till att lönedumpa för hela kollektivet på arbetsplatsen och ställa arbetare mot varandra. Därför är det viktigt att hålla ihop och se till att alla får den lön de ska ha.

Lycka till! [y]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nej det är sant :c
men jag får se vad som händer (om det händer nåt [party] ) och ta itu med det då [y]

Jo precis, lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har sökt det nu, det personliga brevet blev lite smörigt och klyschigt men äh! [cool]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har sökt det nu, det personliga brevet blev lite smörigt och klyschigt men äh! [cool]

Härligt! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har sökt det nu, det personliga brevet blev lite smörigt och klyschigt men äh! [cool]

Awesome, du får uppdatera ifall du får jobbet osv. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror aldrig jag varit på en pizzeria som har servitriser[confused]

Bara män med extremt håriga armar som tillagar pizzorna[chocked][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det tror jag knappast [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Tror aldrig jag varit på en pizzeria som har servitriser

det har jag [party] och sålänge jag bara ska servera och plocka undan och städa lite är det ju rätt nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det har jag [party] och sålänge jag bara ska servera och plocka undan och städa lite är det ju rätt nice

Ska du söka heltid eller? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Ska du söka heltid eller?

det är en deltidstjänst : PpPpp dårå? [wink]


   
SvaraCitera