Aviseringar
Rensa alla

Är det tragiskt att sitta hemma själv och dricka på en torsdagkväll?


Ämnesstartare

Ledsen

Till mitt försvar: satte en tenta i dag, som visserligen inte var jättejobbig. Ska dricka i morgon också, då har jag åtminstone en ursäkt pga ska umgås med andra människor.

Är ensamdrickande jättetragiskt?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nix.


   
SvaraCitera
mynona

varför skulle det vara tragiskt att dricka ensam? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: varför skulle det vara tragiskt att dricka ensam?

Beror väl på varför man gör det och hur ofta? För min del är gränserna rätt flytande, kan dricka för att jag har tråkigt eller för att somna bättre... vilket väl är rätt tragiskt?


   
SvaraCitera
reben

nä 

vfr e de bättre o dricka med folk


   
SvaraCitera
mynona

Feberyra: kan dricka för att jag har tråkigt

ohälsosamt

Feberyra: eller för att somna bättre

osunt

Feberyra: vilket väl är rätt tragiskt?

Nej. ohälsosamt och osunt dock. inte tragiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä dricker vin just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: nä 

vfr e de bättre o dricka med folk

Sant, folk är rätt trista och har alltid så sjuuukt dålig musiksmak (+ på krogen kör de aldrig bra musik...) - bättre att sitta själv, njuta av ruset och lyssna på bra musik!

mynona: Nej. ohälsosamt och osunt dock. inte tragiskt

Ja, det har du nog rätt i. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker spontant att det är tragiskt om och endast om du försätter dig i ett så berusat tillstånd att du inte kan stava

men det har du inte gjort än


   
SvaraCitera
reben

Feberyra: Sant, folk är rätt trista och har alltid så sjuuukt dålig musiksmak (+ på krogen kör de aldrig bra musik...) - bättre att sitta själv, njuta av ruset och lyssna på bra musik!

fan va tragisk du e


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker inte att man ska dricka själv, har man börjat göra det och använda det som ett substitut för aktiviteter som får en att må bra på naturlig väg så är man på gång att skapa sig själv ordentliga problem.


   
SvaraCitera
reben

Rävpojken: må bra på naturlig väg

e väl naturligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är inte tragiskt. Tragiskt är det om du blir beroende och skadas av drickandet, men den risken är ganska liten, eller hur?

Det här med att det är "tragiskt" att dricka ensam är bara struntsnack förmedlat av personer som inte trivs med sitt eget sällskap. I så fall är det lika moraliskt förkastligt att konsumera kaffe på egen hand. Eller borsta tänderna, för den delen. 


   
SvaraCitera