Aviseringar
Rensa alla

Är det värt?


Ämnesstartare

Jag har vetat att jag är Bi i jag tror det är 3 år nu. Men jag har bara berättat det för en person, och för ett år sedan spelade det inte stor roll... Men nu när jag har känslor för en tjej som är gay och vet flera schyssta tjejer som är Bi, så funderar jag på att "komma ut"
Men jag funderar på om det är värt eller om jag ska vänta, jag vet inte hur alla jag känner kommer ta det. Det kommer ju bli awkward på gympan o så om tjejerna i klassen tror att jag kollar eller något (vilket jag inte har gjort o inte kommer göra..)
Men Känns ju som att det blir större chans att träffa någon tjej om alla vet att jag är Bi.
Men jag vet inte, är det värt?
Jag vet att mina föräldrar kommer ta det bra, men vännerna.. kommer ju behöva träffa dom flesta genom hela gymnasiet också, går i nian nu.


   
Citera
Ämnesstartare

Curlymen:

Jag vet att mina föräldrar kommer ta det bra, men vännerna.. kommer ju behöva träffa dom flesta genom hela gymnasiet också, går i nian nu.

var den du är och skäms inte för det, det kommer du längst på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är inte värt.. Du är ju bi trots allt, hade vart jobbigare att vara lebb kanske. [crazy] Det är ju helt upp till dig om du vill berätta eller inte, kanske inget man reser sig upp och berättar rakt ut, utan "act normal" så att säga.. så kanske det kommer ut automatiskt. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Curlymen:

Men jag vet inte, är det värt?

Ja. Men att "komma ut" låter så drastiskt, det behöver inte vara en stor grej. Säg det i förbifarten någon gång bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Säg det i förbifarten någon gång bara

Har funderat på det, att typ bara ändra "intresserad av" grejen på Facebook till kvinnor och män och så får jag se vilka som reagerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Curlymen:

Har funderat på det, att typ bara ändra "intresserad av" grejen på Facebook till kvinnor och män och så får jag se vilka som reagerar

kan du göra. men enklast är ju bara om du pratar med kompisar om killar/tjejer så kan du bar nämna att du är intresserad av tjejer också. likadant med föräldrar.


   
SvaraCitera

Curlymen:

så funderar jag på att "komma ut

Folk bryr sig inte om du inte själv gör värsta grejen av det.

Mitt tips: var som vanligt och kommer ämnet upp kan du säga att du gillar tjejer med. finns ingen poäng att köra upp det i ansiktet på folk utan anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker samhället har utvecklats, blivit me accepterande och tycker inte att det är så speciellt att folk har olika läggningar nu för tiden. Särskilt i och med att du redan verkar ha folk i din omgivning som kommit ut.

Tror du kommer må bättre av att komma ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Tror du kommer må bättre av att komma ut!

Tror jag med, plus att det är större chans att jag träffar någon om dom vet att jag är Bi.

Men saken är den att vi har en tjej i klassen som är Lesbisk.. O alla tjejer tycker att det är jobbigt att byta om o så när hon är i omklädningsrummet.. så lite jobbigt känns det :/


   
SvaraCitera

Berätta. Skit i fall brudarna i din klass kommer tycka att det är jobbigt att byta om med dig. Du kommer tjäna på det i längden.


   
SvaraCitera
Amand

Curlymen:

Jag vet att mina föräldrar kommer ta det bra, men vännerna.. kommer ju behöva träffa dom flesta genom hela gymnasiet också, går i nian nu.

Jag började gymnasiet nu i höstas och något av det första jag berättade för mina nya tjej-kompisar (vi diskuterade homo- och transfobin hos en tjej som hänger med oss) var att jag var bi. Under den senaste timmen hade jag bara tänkt "säg det inte säg det inte..." Men det tog det bra och ingen reagerar skumt alls ens i duschen efter gympan. 🙂

Curlymen:

Men jag funderar på om det är värt eller om jag ska vänta, jag vet inte hur alla jag känner kommer ta det. Det kommer ju bli awkward på gympan o så om tjejerna i klassen tror att jag kollar eller något (vilket jag inte har gjort o inte kommer göra..)

Är rädd för det också, har därför inte berättat för någon annan i min klass att jag inte är särskilt intresserad av killar... Mitt tips är att du väntar med att berätta för de i din nya klass sen tills de har börjat lära känna dig och de vet att du inte kollar. 🙂

Kan däremot inte säga om det är värt "riskerna", eller vad man ska kalla det, eftersom jag bara har berättat för mina vänner och de tjejerna, samt syrran som berättade för mina föräldrar... (-.-) Men om du ska berätta för folk så ska du inte göra det till en stor grej, då kommer dem också att göra det. 🙂


   
SvaraCitera