Aviseringar
Rensa alla

Är det värt att läsa på högskolan/universitetet?


Ämnesstartare

sylar:

Ja och vem utgick jag från? Din torrboll

Ja, men det är bara du som sitter ensam. Så dina argument leder ingenstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Ja, men det är bara du som sitter ensam. Så dina argument leder ingenstans.

Just det som är min poäng. Eftersom jag mest sitter ensam så är det ju större anledning till att jag inte läser på annan ort, inte sant?

Missekatten:

...

Jo det är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

om man använder ordet päron så är man ändåså dum i huvudet

fucking agree


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

fucking agree

[bigsmile]

brukar du få lördagsgodis av dina päron du eller[blush]


   
SvaraCitera

sylar:

Ja, så är det värt att flytta och ta på sig stora studieskulder för att studera på universitet om man inte lever "studentliv" utan sitter hemma mest? Det kanske är en bättre idé att vara självlärd, söka jobb och bo hemma hos päronen?

Ur en rent ekonomisk aspekt så är det sällan lönsamt att skaffa sig en "högre utbildning". Däremot är det sett till vad man lär sig oftast det, men det beror såklart vad man har för mål med livet och vad man är intresserad av.

Ett alternativ för dig kan kanske vara någon av de distansutbildningar som många universitet och högskolor erbjuder i dag. Då kan du ju både bo hemma utan studielån och få dig en utbildning. Eller varför inte jobba samtidigt, det gjorde jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Just det som är min poäng. Eftersom jag mest sitter ensam så är det ju större anledning till att jag inte läser på annan ort, inte sant?

Vilket diskussionsämne då? Är det allt du vill komma med denna post? Dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studentlivet brukar vara en av de roligaste perioderna i en människas liv har jag hört.
Vad de gäller studieskulder så sommarjobba hårt och ta ett "varannan helg"-jobb så klarar du dig gott utan att ta lån. Jag har hittills inte behövt söka nått lån och följer jag min utkomstplan[y] så bör jag inte behöva söka nått heller. Inte de närmste året iaf.


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Universitetet, studentliv och skulder for the win! [bigcheers]

Säger femtonåringen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Vilket diskussionsämne då? Är det allt du vill komma med denna post? Dö.

Nej, med min post du citerade så syftade jag på det. Du kan dö. Förresten så har du inte ens börjat gymnasiet så du kan ju vänta några år med att yttra dig.
* Sparkar ur EnDumAfrikanskVas från tråden så att han landar på ett ytterst förnedrande sätt på marken [censur]

circa survive:

Studentlivet brukar vara en av de roligaste perioderna i en människas liv har jag hört.

Jo för "stereotyper" som har normalt liv och som gillar att supa runt.

circa survive:

Vad de gäller studieskulder så sommarjobba hårt och ta ett "varannan helg"-jobb så klarar du dig gott utan att ta lån. Jag har hittills inte behövt söka nått lån och följer jag min utkomstplan[y] så bör jag inte behöva söka nått heller. Inte de närmste året iaf.

Hittar ju aldrig sådana där helgjobb. Det är mycket tomt snack om dessa, men de existerar i själva verket inte, iallafall inte i större grad. Sommarjobb är ju det värsta som finns eftersom ingen får dem förutom de anställdas gullebarn. Skulle väl möjligtvis vara väldigt dåliga jobb, men de vill man ju inte ens ha.

Jakob_E:

Ett alternativ för dig kan kanske vara någon av de distansutbildningar som många universitet och högskolor erbjuder i dag. Då kan du ju både bo hemma utan studielån och få dig en utbildning. Eller varför inte jobba samtidigt, det gjorde jag.

Jo, jag har funderat på detta faktiskt. Fast jag ändrar mig hela tiden och vill gå kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Jo för "stereotyper" som har normalt liv och som gillar att supa runt.

Ett socialt liv med flick/pojkvän å många kompisar bygger ju inte enbart på alkohol, lille vän.

sylar:

Det är mycket tomt snack om dessa, men de existerar i själva verket inte, iallafall inte i större grad. Sommarjobb är ju det värsta som finns eftersom ingen får dem förutom de anställdas gullebarn.

Tog mig två veckors letande sen hade jag ett helgjobb. Gått ungefär lika fort för kompisarna.
Likaså sommarjobb. Jobbade du på ett ställe ena sommarn brukar man ju alltid komma tillbaka nästa sommar. För jag gissar/hoppas att du har sommarjobbat förut? Annars förstår jag ju om du tycker det är svårt att få jobb. Att man är t.ex. 18 år och aldrig har jobbat förut tyder ju på en viss tendens till lathet vilket får arbetsgivaren att tveka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Du kan dö. Förresten så har du inte ens börjat gymnasiet så du kan ju vänta några år med att yttra dig.

[rolleyes]. Du vet själv att det där var dumt sagt [no-no].

sylar:

* Sparkar ur EnDumAfrikanskVas från tråden så att han landar på ett ytterst förnedrande sätt på marken

Heheheh..heheheh...hehehe? [tired]

circa survive:

Ett socialt liv med flick/pojkvän å många kompisar bygger ju inte enbart på alkohol, lille vän.

[surprised][surprised][surprised][surprised], HAR DU NÅGON ANNAN TEORI?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

[rolleyes]. Du vet själv att det där var dumt sagt [no-no].

Nej du jag skriver bara sanning.

EnDumAfrikanskVas:

Heheheh..heheheh...hehehe? [tired]

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

circa survive:

Ett socialt liv med flick/pojkvän å många kompisar bygger ju inte enbart på alkohol, lille vän.

Oj, var bor du?

circa survive:

Tog mig två veckors letande sen hade jag ett helgjobb. Gått ungefär lika fort för kompisarna.
Likaså sommarjobb.

Du hade väl tur och bodde på ett bra ställe.

circa survive:

För jag gissar/hoppas att du har sommarjobbat förut?

Nej.

circa survive:

Annars förstår jag ju om du tycker det är svårt att få jobb. Att man är t.ex. 18 år och aldrig har jobbat förut tyder ju på en viss tendens till lathet vilket får arbetsgivaren att tveka.

Tendens till lathet? Det är ett ytterst ignorant sätt att se det på med tanke på att man kanske inte fått något på grund av att man helt enkelt inte fått något...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Nej du jag skriver bara sanning.

Sanning är en illusion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Oj, var bor du?

Bor i Göteborg under vår, höst och vinter. Under sommarn bor man hos päronen en bit norr ut längs kusten.

sylar:

Tendens till lathet? Det är ett ytterst ignorant sätt att se det på med tanke på att man kanske inte fått något på grund av att man helt enkelt inte fått något...

Till å börja med så var ordet lathet inte direkt riktat mot dig, så misstolka mig inte även om de var lätt att göra de!
Vad jag menade med lathet är att man inte har lagt ner tillräckligt med krut på att hitta ett jobb. Så vitt jag vet så brukar man hitta ett jobb... ibland skitjobb. [crazy]


   
SvaraCitera