Aviseringar
Rensa alla

Är det våldtäckt?


Ämnesstartare

När jag var 7 år så hade min 13 åriga kusin sex med mig. Han hade det varje gång min familj var över hos hans familj. Varken mina eller hans föräldrar känner till det. Jag är 12 år nu och han är 18 år. Han brukar stirra på mina bröst nu för tiden och tafsar på mig ibland när ingen ser men har inte sex med mig.

Jag undrar om det räknas som att han våldtog mig då?


   
Citera

känds det inte ok fördig var det våldtäkt
Säg ifrån när han tafsar, berätta för föräldrar etc att hangör det iaf. och pratamed kurator/bup lr nåt om våldtäkten, vet hur påfrestande det är med oönskat sex


   
SvaraCitera

Tycker du inte att det var rätt så är det våldtäkt. Rent juridiskt så var ni ju båda under under sexton vilket gör att det är straffbart oavsett vad både du och han tyckt.

Du bör ta upp både det och det som nu pågår med kurator eller någon du har stort förtroende för.


   
SvaraCitera

Det han gör är inte okej. Han får inte göra sådant med dig om du inte är med på det till 100 %.

Om du kan tycker jag att du ska prata med någon vuxen om det här, någon du känner dig bekväm med och tycker att du kan lita på. Du behöver inte skämmas för någonting han har gjort, det är bara hans fel.

Vad lagen säger om olika saker, om det han gjort skulle kallas för "våldtäkt" eller "sexuellt övergrepp" eller något annat i lagens namn spelar inte någon roll för om det han gjorde var fel eller dumt. Vi vet så lite om vad som hände, så när vi läser det här har vi väldigt svårt att bedöma vad lagen skulle sätta för stämpel på vad han gjorde.

Han har i alla fall ingen som helst rätt till att tafsa på dig och ta på dig mot din vilja. Det är jättebra om du kan och vågar prata om det här med någon - och du har ingen anledning att skämmas över vad han gör, det ska du veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej [censur]


   
SvaraCitera

ja


   
SvaraCitera

men kära nån


   
SvaraCitera

7 år... ett barn.


   
SvaraCitera

....[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va [chocked]


   
SvaraCitera

Det låter inte som FairFuck så neee. Anmäl honom om du tycker att det är obehagligt[y]


   
SvaraCitera