Aviseringar
Rensa alla

Är det vanligt att gynekologen känner en i stjärten?


Ämnesstartare

Jag var på mitt första gynekologbesök idag. Var jättenervös innan. Dessutom var det en manlig gynekolog. Fast som tur var så var han jättelugn o försiktig så han fick verkligen min puls o gå ner efter ett tag.
Men iaf när han hade känt mej i slidan o lixom den delen av kollen va klar så sa han typ att jag ska bara känna lite i stjärten med.
Sen så stoppa han in ett pekfinger i stjärten på mej o kände där me. De va ganska lika som när han kände i slidan. Han hade typ handen på magen samtidigt.
Min kompis säger att dom inte ska känna i rumpan hos gynekologen. Men är det nån annan som blivit undersökt i stjärten hos gynekologen, eller är det bara jag?
Snälla svara. [shake]


   
Citera
Ämnesetiketter

ja, kvinnans testiklar ligger där.


   
SvaraCitera

det hör inte till standard.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

du verkar ha varit med om det här förut


   
SvaraCitera

[bigsmile]

ne, skoja. vad vet jag (vet skrev iaf).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån med ett seriöst svar?


   
SvaraCitera

Måste ju se om du är ett lämpligt offer i rätt smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men snälla...seriösa svar tack....


   
SvaraCitera

förklarade han inte varför?


   
SvaraCitera

rebeckisen:

seriösa svar tack

Det hör inte till rutinen nu för tiden men var vanligare förr. Dock inte helt ovanligt nu för tiden. Var gynekologen gammal?
Förklarade han inte varför han gjorde som han gjorde?


   
SvaraCitera

tycker f.ö det är lite läskigt med killar som väljer att utbilda sig till gynekologer. liks, hur motiverar de sitt val av inriktning osv? måste ju ligga något perverst bakom någonstans om man utbildar sig i flera år för att få stå och känna i folks fittor hela dagarna, typ : s


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

motiverar de sitt val av inriktning osv?

Att de vill hjälpa kvinnor? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

förklarade han inte varför?

Nej han sa bara han skulle känna lite i stjärten me. Sen gjorde han de. Gjorde iofs inte ont.


   
SvaraCitera

Hej!

Är det noramlt att en läkare vid en gynundersökning känner på baksidan av livmodern genom att hålla ett finger i analen?

Svar: Hej!

Det är normalt att läkaren känner på livmodern genom att hålla ett finger i analen. Läkaren kan ibland känna livmodern och området bakom livmodern bättre genom ändtarmen och känner därför den vägen.

Det skulle ju alltid vara bra att läkaren talar om varför han/hon undersöker dig på ett visst sätt men ibland gör inte läkaren det och då har du nog alltid rätt att fråga. Hoppas du inte behöver fundera över dethär längre, nästa gång du går på en gynekologisk undersökning tycker jag att du skall be läkaren tala om för dig vad han/hon gör så att du är förberedd och inte behöver spänna dig.

http://www.folkhalsan.fi/startsida/Fragor/Sex-och-samlevnad/Gynekologisk-underso...


   
SvaraCitera

Nintendo:

Att de vill hjälpa kvinnor? [wink]

kan man väl göra inom vilket område som helst ;O


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

kan man väl göra inom vilket område som helst ;O

De blev kanske inte ammade av sina mödrar.


   
SvaraCitera