Aviseringar
Rensa alla

Är det verkligen ytligt att gå på utseendet?


Ämnesstartare

Är det inte så att man kan se en persons karaktär och person i ansiktet också? Vad är det ytliga med att bedöma någon utefter hur dom serut. 


   
Citera
Ämnesstartare

Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa pratar om att det bara är "insidan som räknas", hur kan den räknas för andra om det inte är något man kan ta del av? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
Tardig

Hata mig nu gör det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ytlighet betyder just att man går efter utsidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Dessutom, det känns som rimligt att man bör göra sig snygg för att få uppmärksamhet. 

2. Jag vet många gånger där så kallade "snygga" personer inte intresserar mig för jag tror mig se deras karaktär och personlighet i deras utseende. Hur ansiktets olika muskler kan uttrycka mycket ....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ytlighet betyder just att man går efter utsidan.

Ja men när man pratar om ytlighet så menar man att man också kan gå efter "insidan" ... förstår inte det. Därav så känns det som ett konstigt påpekande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Ja men när man pratar om ytlighet så menar man att man också kan gå efter "insidan" ... förstår inte det. Därav så känns det som ett konstigt påpekande. 

vad har du fått det från?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vad har du fått det från?

är det inte så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

är det inte så?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yta = utseende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej

Du har fel Arg. Att prata om yttlighet blir poänglöst om man inte implicit menar att man i stället kan gå på insidan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Yta = utseende

Fast yta är inte bara utseende i enkel mening utan även karaktär osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Du har fel Arg. Att prata om yttlighet blir poänglöst om man inte implicit menar att man i stället kan gå på insidan. 

det är inte samma sak som

kulturmarxisten:

Ja men när man pratar om ytlighet så menar man att man också kan gå efter "insidan" ... förstår inte det. Därav så känns det som ett konstigt påpekande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Fast yta är inte bara utseende i enkel mening utan även karaktär osv

Nä det är insida


   
SvaraCitera