Aviseringar
Rensa alla

Är det viktigt att din partner är välutbildad?


Nachac:

Pissdistinktion.

Tycker jag inte.


   
SvaraCitera
Draft

Marielle Hagblad:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

jag tänker svara som att frågan är om hon är intellektuel/smart. vilket är viktigt, hon behöver inte ha läst någonting på universitet för att jag ska bli tillsammans med henne, men jag ser gärna någon form av annan motivation till något mer.
jag värdesätter allmänbildning högt, och ett vokabulär i min storlek, gärna lite större.

jag har varit i ett förhållande förr, mitt första, där hon inte var intelektuell. det är kanske inte något att förvänta sig av en 15åring, men det finns ju ett visst basintresse samt baskunskap. vårat största problem var att vi inte förstod varandra, vi var kära och det höll i 8månader men jag minns att jag kände hela förhållandet att 40% av det jag sa inte gick fram och jag tror att det var det drivande för att det tog slut vid vår första svacka.

jag tror att alla människor har ett spann för sin intelligens, som kan tweakas lite högre och lite lägre, men träffar man någon under eller över sin nivå, så går man inte riktigt ihop. Men man kan älska annat, trygghet,sex eller en moders/faders-figur. man behöver ju inte connect-a på ett djupare plan, men jag behöver


   
SvaraCitera

passaro:

Så icke välutbildade går inte på museum och uppskattar inte "djup" film? Funneeeh you.

Ne, de sitter och knarkar i buskar.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

större chans att d1 kan få 1 välbetalt jobb om d1 har utbildning[cool]


   
SvaraCitera

Draft:

men jag minns att jag kände hela förhållandet att 40% av det jag sa inte gick fram och jag tror att det var det drivande för att det tog slut vid vår första svacka.

Dejtade sådan kille, det var hemskt. Han förstod ingenting av vad jag sa, trots att jag var 16 och han 19. Han var dessutom övertygad om att det hette "svalka" och inte "svacka" och blev jättearg när jag förklarade att det var fel och vägrade att tro på det...[cry]


   
SvaraCitera

isola:

Skulle nog ha svårt med en dyslektiker också

vrf?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vrf?

Skulle störa mig på det och försöka förmana den, utan att tänka på det. [sad][blush][blush]
Fast värre med en icke dyslektiker som begår dyslektiska misstag.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Är det viktigt att din partner är välutbildad?

Nja. (Du röstade på detta alternativ)
35.3% (6 st)

Det är ju ett +.


   
SvaraCitera

isola:

Skulle störa mig på det och försöka förmana den, utan att tänka på det. Fast värre med en icke dyslektiker som begår dyslektiska misstag.

haha fast, är ju inte så ofta man ser folk skriva, om de inte är typ um:are eller spammar sönder facebook[crazy]

underbarnet trodde sig ha dyslexi, brydde mig inte så mkt, tyckte det enda dåliga med honom var att han saknade ryggrad![crazy]


   
SvaraCitera
Draft

Nintendo:

Han var dessutom övertygad om att det hette "svalka"

haha:D

exakt det går inte, man måste kunna connecta (vill du vara snäll och vara den smartare personen här och hitta det svenska ordet till mig)för att kunna ha en välfungerande relation..
eller jag vet ju inte, jag kan inte riktigt tänka mig hur det är att inte värdesätta det. Att alla ens konversationer blir platta.

led också av det , framförallt när det började ta slut, att hon hade hela tiden kännt att vi connectat (suck), medans jag kände att det hela tiden var saker som inte gick fram. fick ofta beskriva mina känslor en gång till, med lättare ord. ja jag har visat poängen, ska inte tjata mer


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

akademiker kan vara precis lika mycket pain in the as som idioter


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

haha fast, är ju inte så ofta man ser folk skriva, om de inte är typ um:are eller spammar sönder facebook[crazy]

Sms, matlistor och sådant ju [blush]

Blivande_japan:

tyckte det enda dåliga med honom var att han saknade ryggrad![crazy]

Ryggrad hamnar ju före korrekta skriftkunskaper i iof!


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

a. (Du röstade på detta alternativ)

Ambitiösa människar är väldigt fina. Dessutom så vill jag gärna kunna föra intelligenta diskussioner med henne. Kontentan är att den kombinationen brukar leda till en Akademisk Utbildning, det är dock inte ett måste.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Akademisk Utbildning,

den intelligenta tjejen kommer dock klaga på ditt val av versalisering [wink][wink]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Lättare att trycka ner och få personen att känna sig underlägsen då[cute]


   
SvaraCitera