Aviseringar
Rensa alla

Är det viktigt för dig att få ha egendom?


Ämnesstartare

vill ha en egen tomt att kunna gå runt barfota på, ha min katt på och ligga och sola på. den ska vara lite insynsskyddad. mvh så jävla borgerlig 
får tills dess snylta på andras


   
SvaraCitera

tänker nog ju mindre viktigt desto bättre...
men mår nog bra av det..

och därmed....... viktigt.. kanske..
mmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära: nej

Egendom är en av de huvudsakliga rötterna till förtryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära: ja17

vill kunna äga saker som andra ej skall få dra nytta av, ej på ett egoistiskt plan dock. är för "gemensamt ägande" i vissa avseenden. typ som det är idag.

 


   
SvaraCitera

Ingefära: Ja      

Som i en privat marknadsekonomi? Jag tycker att befolkningen bör ha äganderätt över företag etc, inte staten.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

skulle inte klara av att leva mitt liv om någon tyckte att denne behövde min kalender bättre än mig. så nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att äga i sig är inte viktigt för mig. Däremot ser jag det som viktigt att kunna bestämma och ha full rätt till saker/fenomen som är betydelsefulla för mig. Där kan äganden komma in händigt, då det är själva definitionen att äga, att något tillhör en, som utgör en gräns för hur andra får lov att hantera mina ägodelar. Att det förekommer skev fördelning av egendom är ett problem, men jag tror inte det bästa är att lösa det genom en fusion av mitt och ditt. 


   
SvaraCitera
Draug

Ingefära: ja

Vill ha min egna mark som jag kan förvalta hur jag vill utan att människor lägger sig i.


   
SvaraCitera