Aviseringar
Rensa alla

är detta okej? 🙁


Ämnesstartare

har varit tillsammans med min kille nu i 8 månader och vi har ett distansförhållande. Och vi har gett varandras lösenord till mail och facebook, det var bara något vi gjorde bara så, kanske inte normalt men först var det på skoj och så, jag loggade inte in på hans, vet bara hans lösenord. jag loggade in på hans mail idag, för typ första gången. och såg att han var medlem på massa dejtsidor som badoo och några fler, det var inte meningen men jag klickade på den och kom fram till den sidan och jag var inloggad då som hans namn o så. Och så såg jag på meddelanden att han hade skrivit med några tjejer.. han hade skrivit med några dagen innan jag skulle komma till honom. Jag fattar inte varför han ska hålla på sådär 🙁
tycker ni det är okej att göra såhär eller vad tyder detta på?


   
Citera
Ämnesetiketter
Kviq
 Kviq

att han kanske saknar att ragga?

så länge han inte faktiskt träffar dem ser jag inte vad problemet är. Men prata med honom om det oroar dig (fast inte på ett sätt som det framgår att du snokat, för det låter bara sjukt svartsjukt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

att han kanske saknar att ragga?

ja vet inte.. innan han hade mig så har han sagt att han var en "player" men att han inte är det längre, men jag ska prata med honom

Kviq:

fast inte på ett sätt som det framgår att du snokat, för det låter bara sjukt svartsjukt)

okej.. jag brukar inte vara svartsjuk för att jag var säker på att han inte gjorde nått sådant så jag har typ aldrig varit inne på hans mail o facebook
hur ska jag prata om det då ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väll ungefär lika okej som att du går igenom hans brevväxling. Sluta vara så svartsjuk och ta upp saker som oroar dig med honom direkt istället för att gå bakom ryggen på honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Sluta vara så svartsjuk och ta upp saker som oroar dig med honom direkt istället för att gå bakom ryggen på honom

ja du har rätt, jag borde inte gått inte på hans mail.. men bara gjorde det. Ska prata med honom, men inte visa att jag är svartsjuk.


   
SvaraCitera

upponer:

hur ska jag prata om det då ?

Vad finns att prata om, att du känner dig hotad och svartsjuk för att han har kontakt med andra personer av samma kön som du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

att du känner dig hotad och svartsjuk för att han har kontakt med andra personer av samma kön som du?

inte direkt så, han får ju prata med samma kön som jag, men det är en annan sak på en dejt sida, men jaja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är verkligen inte okej. Tycker det låter väldigt konstigt. Det kan bli problem, eller BLIR problem, om/när du tar upp det med din kille, men du måste du nog göra. Du vill ju att han ska förklara sig. Jag tror att han slår ifrån sig, han kommer nog bli arg på dig för att du har kollat hans mail. Det är det första han kommer reagera på, antar jag. Men samtidigt så har du ju bevis på att han gör sånt som han inte borde.

Du ska nog inte skälla ut honom alldeles. Tror inte att det är någon bra idé. Han kommer säga att du är svartsjuk osv (tror jag) men då är det bara att du står på dig, för du vet ju vad du vet. Jag ber dig inte att vara ödmjuk (eller vad säger man?) men du får vara beredd på hans reaktion. Det är inte snällt att kolla någons mail.

aja lycka till [smile]


   
SvaraCitera
time
 time

upponer:

Ska prata med honom, men inte visa att jag är svartsjuk.

Säg att du såg hans profilbild på en reklamannons för någon av dejtingsidorna. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cheeky!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrigsäker:

Det är inte snällt att kolla någons mail.

han kollar min mail ganska ofta, men det gör inget för mig.. kanske är konstigt, men jag är inte svartsjuk på honom, bara ledsen att han börjar ta kontakten med tjejer som han inte ens känner på dejt sidor... duger inte jag för honom? [sad]
jag trodde inte detta om honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

han kollar min mail ganska ofta, men det gör inget för mig.. kanske är konstigt, men jag är inte svartsjuk på honom, bara ledsen att han börjar ta kontakten med tjejer som han inte ens känner på dejt sidor... duger inte jag för honom?
jag trodde inte detta om honom

Jag förstår :/ Du måste prata med honom! snälla gör det så fort som möjligt och berätta gärna hur det gick sen. Du förtjänar ett svar<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrigsäker:

Jag förstår :/ Du måste prata med honom! snälla gör det så fort som möjligt och berätta gärna hur det gick sen. Du förtjänar ett svar<3

ja okej, ska prata med honom. Men vet inte hur han kommer reagera, men han borde ju inte bli arg eftersom han loggar in på min mail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrigsäker:

berätta gärna hur det gick sen

han blev bara arg och lade på telefonen, frågade bara varför han tar kontakt med tjejer som han inte ens känner och att han skrev med några dagen innan jag kom till honom. men han sa bara lägg av och lade på..


   
SvaraCitera

att vara med på en dejt-sida är för mig underförstått med att man vill dejta och prata med singlar eller personer med öppna förhållanden; de flesta som är med verkar mer eller mindre aktivt söka en livskamrat/sexkamrat. det kanske är så att man bara vill ha någon att prata med, men det känns som om det ändå skulle leda till något mer intimt med tiden om man skulle träffa personen i fråga.

om han har valt att leva i ett monogamt förhållande borde han stå för det, annars tycker jag att han kan berätta för dig om hans intentioner förändras.

fråga honom hur han ser på otrohet och vad som är okej för honom?


   
SvaraCitera