Aviseringar
Rensa alla

Är detta orsaken till att jag inte går upp i vikt?


Ämnesstartare

Hej! Jag har under en lång tid försökt att gå upp i vikt och bygga muskler, utan att lyckats så bra. Jag gör styrkeövningar varje dag, cyklar varje dag samt går/springer mycket och gör andra aktiviteter lite då och då. Jag tycker att jag äter bra ( Frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål ) Jag äter alltid så att jag blir mätt. Jag har räknat ut att jag äter ca 1500 - 1800 kcal per dag och att jag förbränner ca 400 - 700 kcal per dag beroende på vad jag gör. ( Jag är 14½ år, 156 cm, väger 43,5 kg ) Behöver jag mer kcal och i sånna fall hur mycket mer för att jag ska kunna gå upp och bygga muskler? Jag vill inte se ut som en pinne med spetsiga ben längre! Jag vill ha kurvor ju! [cry]

Jag kanske la tråden i fel kategori...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Är det som jag tror, att jag ska äta 2000 kcal + det jag gör över med? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller? Heheh... [blush]


   
SvaraCitera

Hur lång tid har du tränat?


   
SvaraCitera

CherryPops:

Är det som jag tror, att jag ska äta 2000 kcal + det jag gör över med? 😛

äter du så borde du gå upp i vikt, om än rätt långsamt. fast det är ju inte en garanti, det kan vara så att du gör av med osedvanligt mycket energi, då kan du ju testa att gå upp lite i intag.

eller så kan du gilla läget. det är vad jag hade gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Hur lång tid har du tränat?

Längre än ett halvår ungefär 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CherryPops:

Jag har under en lång tid försökt att gå upp i vikt och bygga muskler

Hmm, kanske inte så där jätte lång tid kanske ändå... xD Men iaf.


   
SvaraCitera

Akta så du inte tränar för hårt. Styrketräning i ung ålder kan leda till att man stannar i växten.


   
SvaraCitera

CherryPops:

Längre än ett halvår ungefär 🙂

Jaha ok, du får helt enkelt ha tålamod. [smile]


   
SvaraCitera

Kan vara puberteten också, I guess.
Kilona kan komma bara typ KABOOM.


   
SvaraCitera

Kop en gainer [cheers]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

CherryPops:

Jag gör styrkeövningar varje dag

Det är för ofta.

CherryPops:

Behöver jag mer kcal och i sånna fall hur mycket mer för att jag ska kunna gå upp och bygga muskler?

Räkna ut ditt dagsbehov, finns sidor på internet. Om jag vore du skulle jag sen äta så mycket mer än dagsbehovet som jag palla, räkna med att gå upp i fett samtidigt som du får muskler. Fettet förbränner du senare.


   
SvaraCitera