Aviseringar
Rensa alla

Är detta trams eller?


Ämnesstartare

Kan människor lida av detta? Känner nästan att jag gör det...

Och behöver bot.
http://www.halsosidorna.se/Tarmrening.htm


   
Citera
Ämnesstartare

Tarmen är inte på bästa humör alltid. Men sättet man löser det på är genom ändrad kost och inte via tarmrengöring. Det är endast ett nytt påfund för att tjäna pengar, som i själva verket inte är varken bra eller dålig för kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att tarmproblem kan påverka resten av kroppen, men jag skulle ju inte tro att jag behövde rensa ur hela mitt tarmsystem så fort jag kände mig lite dålig. Men många som bantar och "detoxar" gör ju sådant och tycker att det känns bra efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tarmen är inte på bästa humör alltid. Men sättet man löser det på är genom ändrad kost och inte via tarmrengöring. Det är endast ett nytt påfund för att tjäna pengar, som i själva verket inte är varken bra eller dålig för kroppen.

Har alltid känt att efter den gången jag struntade i att gå på toaletten så fick jag massa problem. Jag fick koncentrationsproblem, mycket mer trött än vanligt, förlora mättnad/hungerkänslan, och Svampinfektion. Massa fler problem. Jag spelade fotboll istället för att gå på toan, så "den nödiga känslan försvann". Nu har jag mer diareé och förstoppning all of a sudden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Svampinfektion.

Har inte med saken att göra. Endast tillfällighet.

Anura:

ag fick koncentrationsproblem, mycket mer trött än vanligt, förlora mättnad/hungerkänslan. Massa fler problem. Jag spelade fotboll istället för att gå på toan, så "den nödiga känslan försvann". Nu har jag mer diareé och förstoppning all of a sudden.

Jonnybravo91:

Men sättet man löser det på är genom ändrad kost

Förövrigt låter du hypokondrisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Förövrigt låter du hypokondrisk.

På vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

På vilket sätt?

Att du har diarée, förstoppning, koncentrationsproblem, trötthet, bristande aptit och svampinfektion och vill koppla allting till en gång då du inte sket när du behövde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Att du har diarée, förstoppning, koncentrationsproblem, trötthet, bristande aptit och svampinfektion och vill koppla allting till en gång då du inte sket när du behövde.

Jag har bara för mig att om man inte skiter då man ska göra det, och låter det på nåt sätt stanna kvar i kroppen, så upplever jag att det kan vara farligt. Alla dessa sympton uppstod dock efter den gången jag inte sket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag har bara för mig att om man inte skiter då man ska göra det, och låter det på nåt sätt stanna kvar i kroppen, så upplever jag att det kan vara farligt.

Kroppen funkar inte så, nej.

Anura:

Alla dessa sympton uppstod dock efter den gången jag inte sket.

Jonnybravo91:

Förövrigt låter du hypokondrisk.

Jonnybravo91:

Att du har diarée, förstoppning, koncentrationsproblem, trötthet, bristande aptit och svampinfektion och vill koppla allting till en gång då du inte sket när du behövde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kroppen funkar inte så, nej.

vad kan det vara för fel på mig då?![shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad kan det vara för fel på mig då?![shake]

Jonnybravo91:

Förövrigt låter du hypokondrisk.

The power of the mind is overwhelming.

Sedan kan du också ha en väldigt dålig kost eller en dålig mage i grunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Sedan kan du också ha en väldigt dålig kost eller en dålig mage i grunden.

ibland då jag käkar väldigt mycket, så brukar jag även bli otroligt sömnig. Kan dagen efter sova fram till kl 13, då jag lägger mig typ kl 00:00. Och käkar kvällsmaten vid 20:00.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag har bara för mig att om man inte skiter då man ska göra det, och låter det på nåt sätt stanna kvar i kroppen, så upplever jag att det kan vara farligt

det enda som händer är väl att du kan bli förstoppad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det enda som händer är väl att du kan bli förstoppad

kan inte de gamla bajset att stanna kvar eller ännu värre förstöra tarmen eller kroppen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

ibland då jag käkar väldigt mycket, så brukar jag även bli otroligt sömnig.

Det blir alla. Kroppen fungerar så.

Anura:

Kan dagen efter sova fram till kl 13, då jag lägger mig typ kl 00:00. Och käkar kvällsmaten vid 20:00.

Det här säger mig ingenting. Pröva istället själv, ät fem mål om dagen. Frukost - litet mellanmål - lunch - litet mellanmål - middag och sedan ingenting mer däremellan. Ät enligt tallriksmodellen efter hur mycket du tränar och ät varierad kost. Bäst är om du gör all mat själv och undviker halvfabrikat eller övrigt skit.

Pröva det i 3-4 veckor så ska du se att det blir bättre.


   
SvaraCitera