Aviseringar
Rensa alla

Är distansförhållanden hållbara?


Ämnesstartare

Det vill säga när man inte träffar varandra så ofta utan bara ibland när det passar. Någon som har erfarenhet om sådana förhållandet är hållbara eller är de dömda att misslyckas?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja. Skulle nästan vilja påstå att de är bättre än förhållanden där man bor nära varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

distansförhållanden är bäst, har typ 10 st eller något sånt. skulle aldrig funka om dom var vanliga förhållanden[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, fast det är kanske inte så kul i längden.

Men din definition så var nog mitt förra förhållande distansförhållande och det höll i 2,5 år nästan [crazy]

Mitt nuvarande förhållande var också distans i början, fast större distans. Det höll det med [party]


   
SvaraCitera
Åtta

Har haft distansförhållande ett flertal gånger. Jag tycker att det fungerar väl, så länge ens partner (eller en själv) inte är psykotisk och bryter ihop i tårar bara för att man inte träffats på 3 dagar.

Men det beror väl på lite hur lång distans det är. Om man bara kan träffas någon gång om år vore det ju förbannat jobbigt. Men om man kan träffas åtminstone någon gång i månaden så kan det fungera finfint.

kebu12:

distansförhållanden är bäst, har typ 10 st eller något sånt. skulle aldrig funka om dom var vanliga förhållanden

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl helt på hur härdade personerna i fråga är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

beror väl helt på hur härdade personerna i fråga är.

Alltså, jag gillar inte sällskap... men jag älskar kvinnokroppen och ibland (väldigt sällan) känner man sig lite ensam. Att ha ett fast förhållande vore rena mardrömmen, men frågan är ju om ett distansförhållande håller i längden utan att man glider ifrån varandra alltför mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskar man varandra så kan det ju inte va något problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla förhållanden är dömda för att misslyckas.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

lite jelp så att ditt förhållande ska fungera övht

[love]


   
SvaraCitera