Aviseringar
Rensa alla

Är du autistofobisk?


Ämnesstartare

Det är när man har fördomar om personer med autismspektrumtillstånd.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, är autismspektrumtillstånd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Nej, och jag vet vad autism innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
Nej, är autismspektrumtillstånd

Va? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Nej, och jag vet vad autism innebär.


   
SvaraCitera

Det finns säkert personer med autism som har lättare med sociala livet än vad du har, det är en diagnos för ofantligt olika saker.  
Deras ansvar är att se till det inte blir ditt eget för att ta hand om dem, så om de inte frågar specifikt tycker jag du behöver inte se någon oro för att vara rädd, precis.

Såklart finns det ju alltid typer som; är alltid ensamma.  Men vad säger det egentligen om den som är "normalt" begåvad som inte kan hjälpa personen i fråga. Har man verkligen en bättre förmåga i slutändan?

/end of min överanalys.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Nej, och jag vet vad autism innebär.

använd inte uttrycket "autistisk psykopati" om du inte vill att människor ska ta dig för en idiot. det är inte en medicinsk term och går inte att använda utbyrtbart med aspergers syndrom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:

använd inte uttrycket "autistisk psykopati" om du inte vill att människor ska ta dig för en idiot. det är inte en medicinsk term och går inte att använda utbyrtbart med aspergers syndrom.

Det är en del av asperger syndrom. Eller dysfunktionell kognitiv empati. Same thing, diffrent name. 


   
SvaraCitera
reben

röstade fel har visst då mkt fördomar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: mkt fördomar

mmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Det är en del av asperger syndrom. Eller dysfunktionell kognitiv empati. Same thing, diffrent name. 

naj. att ha svårare att förstå andra (vilket alla ej behöver ha) betyder ej att man inte bryr sig


   
SvaraCitera

Nej har själv asperger och jag har träffat många med autism.


   
SvaraCitera
reben

Jag finns nog inte:

mmm

hur lyckas man inte ha fördomar


   
SvaraCitera

isola:

naj. att ha svårare att förstå andra (vilket alla ej behöver ha) betyder ej att man inte bryr sig

Ironiskt nog slängs samma känga genom att inte vilja förstå dem. Då blir det ju lite svårare att veta :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krossan:

Ironiskt nog slängs samma känga genom att inte vilja förstå dem. Då blir det ju lite svårare att veta :O

grejen ligger nog snarare i att folk inte vill behöva anpassa sig efter ett sådant handikapp. Tyvärr.


   
SvaraCitera