Aviseringar
Rensa alla

Är du Bohuslänning?


Ämnesstartare

Jaha nu förstår jag. typ badbrygga och sånt. Ja det ska finnas brygga vid båda ställena. Parkbänkar finns i förlängningen vid kärnsjön. Vid Vassbotten minns jag inte om det fanns parkbänkar eller inte, troligtvis inte, men ett litet skjul för att byta om kläder finns.

Vassbotten är troligen min favorit, det är grundare på sina håll och därmed varmare, där man kan flyta med vågorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Vad menar du konkret med utescen?

Alltså en scen man kan spela på, plus ett antal sittplatser... just dessa var i trä, och ganska så obekväma men... care om bekvämligheten ^^

Lethuc:

Vassbotten heter sjön vid bullaren

[shake]Nu är jag förvirrad. Trodde det var två olika saker? Jag menar, om man tittar på det jag länkat (Vassbotten) och det Nintendo länkat (Bullaresjön) så ligger det ju på två helt olika ställen. Vassbotten ligger precis utanför Munkedal medans Bullaresjön (alla delarna) ligger en rätt så bra bit mot nordväst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Alltså en scen man kan spela på, plus ett antal sittplatser... just dessa var i trä, och ganska så obekväma men... care om bekvämligheten ^^

Aha. Nej, det det har jag aldrig sett på någon badplats faktiskt.

Storchen84:

[shake]Nu är jag förvirrad. Trodde det var två olika saker?

Du har helt nog helt rätt, jag har inte vart där på två år eller så, så mitt minne svikta. Bullaresjön hette området jag beskrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Aha. Nej, det det har jag aldrig sett på någon badplats faktiskt.

Fast... var kom badplats ifrån?[confused]Detta är inte vid någon badplats[confused]

Aja, Bullaren, Vassbotten och eventuellt även Kärnsjön[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fast... var kom badplats ifrån?[confused]Detta är inte vid någon badplats[confused]

Sant. som en havskustbo så associerar man väl sjöar med bad ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Sant. som en havskustbo så associerar man väl sjöar med bad ^^

Om man bor vid havet så associerar man ju sjöar till äckliga vattensamlingar med smutsigt vatten som man inte vill sätta en fot i! [blush]

Storchen84:

Aja, Bullaren, Vassbotten och eventuellt även Kärnsjön

Hoppas du hittar rätt [party] Om jag pratar med pappa den närmaste tiden så kan jag fråga om han känner igen beskrivningen av stället, han har nog större koll än mig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

äckliga vattensamlingar med smutsigt vatten som man inte vill sätta en fot i!

Det associerar jag Surtesjön till. Annars är jag inte rädd för att bada i sjöar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Annars är jag inte rädd för att bada i sjöar

Rädd och rädd, men det är äckligt. Har bara badat fötterna i sjön jag bor nära nu, vattnet är helt brunt [cry] Bor dessutom på Östkusten nu, känns kränkande att folk här påstår att det är hav här, fy. Det känns inte som hav [cry]

(vet inte om jag bara är gnällig eller om jag är en västkustpatriot).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Bor dessutom på Östkusten

Ohh härligt med massa algblommning då?[bigsmile]

Jajaja den må ske överallt, men den sker väl fortfarande mest i östersjön, eller? Har det upphört/minskat de senaste åren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

men den sker väl fortfarande mest i östersjön, eller? Har det upphört/minskat de senaste åren?

Ingen aning, har bara bott här i ett halvår och har aldrig intresserat mig för geografin häromkring tidigare [crazy] Har för mig att det var badförbjud i Storsjön eller vad den jag bor nära heter, när jag flyttade hit, så det kan ju stämma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Storsjön

Dumma mig... tänkte att du bodde vid havet o därför tänkte jag att du har massa algblommning i östersjön som du kan se från din balkong eller ditt vardagsrumsfönster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

som du kan se från din balkong eller ditt vardagsrumsfönster.

Jaha, nä! Så nära bor jag inget vattendrag, fast jag har la gångavstånd till vatten, om man ska ha deras jävla norrländska standard.... [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

norrländska standard

Åh bor du i Norrland[love]Du kan byta med mig, fast det vill du nog inte med tanke på att området jag bor ses som ett ghetto av... ja, antagligen nästan alla man frågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Åh bor du i Norrland

Mm, fast den södraste spetsen av Norrland, så det räknas inte om man frågar andra norrlänningar [sad]

Storchen84:

kan byta med mig, fast det vill du nog inte med tanke på att området jag bor ses som ett ghetto av... ja, antagligen nästan alla man frågar

Det låter verkligen inte lockande [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det låter verkligen inte lockande

Äh de e lunch, bott här i snart 4 år, har haft 1 inbrott i bilen och sett 3 skolbränder. Det har under tiden också gjorts en stor razzia på gatan jag bor, samt ett väpnat rån mot spelbutiken det tar tre minuter att gå till. Hörde helikoptern snurra i 20 min, undrade vad som pågick, gick in på gp.se och såg att det hade skett ett rån.

De e ingen big deal[y]


   
SvaraCitera