Aviseringar
Rensa alla

Är du feminist?


Ämnesstartare

Genusdebatten i Sverige lider av svår slagsida. Det politiskt korrekta etablissemanget i Sverige låtsas att bara det ena könet har svårigheter och problem.

Jag tänkte tar upp den andra halvan av verkligheten. Den nedtystade halvan. Det som väldigt många tänker men nästan ingen vågar säga. Det finns ett omfattande mansförtryck i Sverige idag. Kvinnor har många fördelar och privilegier som antingen "inte räknas" eller också tystas ned.

Feminismen har urartat till en kampideologi som låtsas eftersträva jämställdhet men i verkligheten bara eftersträvar fler och fler förmåner för den egna gruppen. Dessutom försöker feminismen bakvägen införa en kollektivistisk människosyn. Begreppet feminism är kidnappad utav vänstern. [n]

Därför är jag inte feminist. Är du?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej avskyr feminister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera

Ja, jag är inte så dum i huvudet att jag tror att feminism automatiskt betyder att kvinnor ska styra världen och män ska få sin sperma tappad på burk och sen avrättas, bara för att Feministiskt Initiativ och liknande tomtepartier verkar tycka det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. I ordets rätta betydelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du beskriver är en feminazist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.
Feminister suger.


   
SvaraCitera
B3ll4

Jag är absolut feminist[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, är inte tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Ja, jag är inte så dum i huvudet att jag tror att feminism automatiskt betyder att kvinnor ska styra världen och män ska få sin sperma tappad på burk och sen avrättas, bara för att Feministiskt Initiativ och liknande tomtepartier verkar tycka det

/sign

Jämställdhet über alles!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Ja, jag är inte så dum i huvudet att jag tror att feminism automatiskt betyder att kvinnor ska styra världen och män ska få sin sperma tappad på burk och sen avrättas

Varför är du feminist då?
Vill du förstöra för alla kvinnor och göra samhället jämställt igen?
Varför inte vara glad och tycka att det är bra att det svagare könet får det lättare för sig?


   
SvaraCitera

Alabama Rocker:

Vill du förstöra för alla kvinnor och göra samhället jämställt igen?

Va? Jag vill att män och kvinnor ska behandlas lika och ha samma rättigheter och jag vill ta bort de könsroller som finns i vårt samhälle. Varken män eller kvinnor ska diskrimineras eller särbehandlas p.g.a. kön.

Alabama Rocker:

Varför inte vara glad och tycka att det är bra att det svagare könet får det lättare för sig?

På vilket sätt är kvinnor "det svagare könet"? [confused] Menar du fysiskt? Eller menar du män?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

På vilket sätt är kvinnor "det svagare könet"? [confused] Menar du fysiskt?

Fysiskt och psykiskt.

God Konsument:

Jag vill att män och kvinnor ska behandlas lika och ha samma rättigheter och jag vill ta bort de könsroller som finns i vårt samhälle. Varken män eller kvinnor ska diskrimineras eller särbehandlas p.g.a. kön.

Så du vill sabotera för dem som har det bättre, vad själviskt av dig.


   
SvaraCitera