Aviseringar
Rensa alla

Är du för att narkotiklassa tobak?


Zymbaline:

tycker definitivt man borde vara hårdare med små ungar som röker.

hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men förbjud rökning på fler ställent ex tågperronger

Jävla liberal!

Blivande_japan:

hur?

Inget lördagsgodis!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Dan_the_ironman:

nej. förbjud ej tobak (Du röstade på detta alternativ)

Palla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hur?

Jadu, t ex mer koll på butiker så de inte säljer tobak till unga. Mer undervisning i skolan om hur tobak påverkar kroppen, osv. Finns mycket som ungarna inte vet om när de börjar röka och sedan blir det svårt att sluta.


   
SvaraCitera

Zymbaline:

Mer undervisning i skolan om hur tobak påverkar kroppen, osv. Finns mycket som ungarna inte vet om när de börjar röka och sedan blir det svårt att sluta.

jag har haft MASSOR med undervisning i skolan. Det finns nog ingen 15-åring som inte vet att det är sjukt dåligt att röka, men de bryr sig knappast efetrsom de inte röker för att det är nyttigt, utan för att det är "cool"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om en omvandling av hela klassningssystemet (så att det frånskiljs retributiva påföljder) ingår så är jag för det.

men eftersom klassningen likställs med förbud i pollen så är jag EMOT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

men eftersom klassningen likställs med förbud i pollen så är jag EMOT

orkade ej skriva ett scenario pga ej käkat på ett dygn och är bort i huvudet. Ett sådant scenario som du målar upp är ju drömmen för mig men tror inte de få liberaler vi hade på forumet hade gillat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man följer resonemanget "individen måste bestämma själv", varför legaliseras inte droger då? Alkohol i för stora mängder är väl inte mindre farligt än t.ex cannabis?


   
SvaraCitera
Draft

Dan_the_ironman:

Ja - förbjud tobak (Du röstade på detta alternativ)

jag snusar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Alkohol i för stora mängder är väl inte mindre farligt än t.ex cannabis?

beror på hur man ser det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draft:

jag snusar

Är samma för mig, jag vill inte ha möjligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

beror på hur man ser det.

Tänker alkoholism vs. cannabis rökning eller kanske annan drog på samma nivå som alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag har haft MASSOR med undervisning i skolan. Det finns nog ingen 15-åring som inte vet att det är sjukt dåligt att röka, men de bryr sig knappast efetrsom de inte röker för att det är nyttigt, utan för att det är "cool"

Det man vet är att man får cancer, typ. Tror inte man vet de andra följderna som t ex dålig hy, blodcirkulation, dåliga naglar och tänder, dåliga lungor som gör det svårt att anstränga sig osv. Finns mycket mer än bara "hej du kan få lungcancer av cigg" som kanske känns så långt bort. Men ja, klart att sånt inte alltid hjälper pga att det finns idioter som inte vet bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Tänker alkoholism vs. cannabis rökning eller kanske annan drog på samma nivå som alkohol.

De fungerar ju olika. Svårt att jämför eftersom de ger olika skadeverkningar vid olika bruk och anlag och eftersom "kurvorna" på hur skadliga ej är linjära osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på värsta grejen!
Man kan (utan att förtälja detta för konsumenterna) byta ut alla farliga och skadliga ämnen mot något helt ofarligt.


   
SvaraCitera