Aviseringar
Rensa alla

Är du intelligentare än genomsnittsvensken?


Ämnesstartare

Skeptisk


   
Citera
Ämnesstartare

Smart utifrån egen definition; möjligt. 
Faktisk definition; förmodligen inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smart utifrån egen definition; absolut.
Faktisk definition: verkligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart är jag det!! Blink


   
SvaraCitera

Enligt mig själv, definitivt. 
Men antagligen inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad: Faktisk definition

Niklas: Faktisk definition

är intelligens ett bättre ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

är intelligens ett bättre ord?

Ja, om det är vad som åsyftas.


   
SvaraCitera

dinkompis: JA

precis som majoriteten av alla svenskar tror jag att jag är intelligentare än medelsvensken.
den där "medelsvensken" måste va bra jävla dum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

precis som majoriteten av alla svenskar tror jag att jag är intelligentare än medelsvensken.
den där "medelsvensken" måste va bra jävla dum

Svenskar är fan dumma men tror dom är så mycket smartare än alla andra, och att de har det sååååååå mycket bättre än resten av världen.


   
SvaraCitera

dinkompis:

Svenskar är fan dumma men tror dom är så mycket smartare än alla andra, och att de har det sååååååå mycket bättre än resten av världen.

pratar du intelligens som i iq så nä, pratar du om din egen tolkning av intelligens, så visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

precis som majoriteten av alla svenskar tror jag att jag är intelligentare än medelsvensken.
den där "medelsvensken" måste va bra jävla dum

du är väl civilingenjör dock? känns inte helt orimligt att du skulle kunna ligga i den 80:e percentilen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

?

Blivande_japan: pratar du intelligens som i iq så nä,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

pratar du intelligens som i iq så nä, pratar du om din egen tolkning av intelligens, så visst.

menar att dom är korkade


   
SvaraCitera

dinkompis:
?

om du ser mätningar av iq så nä, då är inte svenskar "dumma som fan" utan rätt medel för länder med liknande utbildningsnivå och annat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om du ser mätningar av iq så nä, då är inte svenskar "dumma som fan" utan rätt medel för länder med liknande utbildningsnivå och annat. 

IQ är väl också en "tolkning". Menade dock mest att de flesta svenskar verkar ha för höga tankar om sin intelligens fast de egentligen bara är normala.  Korkat att ha så höga tankar om sig själv dock


   
SvaraCitera