Aviseringar
Rensa alla

Är du kinestetisk, visuell eller auditiv?


Tilda1988:

Känner mig hyfsat visuell. Alltid läst mycket och memorerar text bra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Avatar:

.

Enkel och bra! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Kinesteter

Anarkandi:

auditiva

jag lär mig bäst av att skriva saker = kinestet?

och att höra och diskutera det = auditiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Den auditiva lär sig genom hörseln. Genom att lyssna in vad läraren säger, och i sitt särdrag pratar de ungefär medelsnabbt. Genom att spela in, diskutera och ha genomgångar lär de sig som bäst. Auditiva använder ord som "förklara." "Hör du inte vad jag säger?" och så vidare.

I guess.. Jag brukar göra berättelser o sånt också, eller koppla annat för att lära mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muskelminnet fifan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är mitt emellan kinetisk och visuell tror jag. Just minnet hos mig är lite underutvecklat känns det som ibland.
Och jag anser mig nog som en väldigt visuell person, men det blixtrar inte precis fram i huvudet. 🙂


   
SvaraCitera

Avatar:

eller om det första som uppstår är att du känner smaken (lukten) av vattenfallet är du kinetisk.

Läskigt, finns det verkligen folk som kan tänka fram lukt?[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

auditiva

Kan t.e.x inte sitta och jobba matte utan musik i lurarna. [sad] Tror främst att musiken får mig att känna mig lugn och sansad, samt en fejkad känsla av bättre koncentration. Irriterande, för att under prov och sånt får vi icke ha musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Läskigt, finns det verkligen folk som kan tänka fram lukt?

?

Du vet ju hur någonting luktar/smakar. Det är ju inget konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Auditiv skulle jag tro.


   
SvaraCitera

Avatar:

?

Du vet ju hur någonting luktar/smakar. Det är ju inget konstigt.

Jag fattade det som så att folk genom att tänka på "vattenfall" kan framkalla en doft som den hade varit i verkligheten. Något sådan är helt omöjligt för mig, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Jag fattade det som så att folk genom att tänka på "vattenfall" kan framkalla en doft som den hade varit i verkligheten. Något sådan är helt omöjligt för mig, i alla fall.

Genom att tänka på havet eller en sjö minns man ju hur det luktar där, även fast doften hjärnan återskapar inte kommer stämma överens till 100% med hur det egentligen luktar när man står där.


   
SvaraCitera

Avatar:

Genom att tänka på havet eller en sjö minns man ju hur det luktar där, även fast doften hjärnan återskapar inte kommer stämma överens till 100% med hur det egentligen luktar när man står där.

Nu får du mig att känna mig handikappad [cry] Jag kan bara få fram typ en beskrivning med ord eller bilder av lukter(tex. potatisbullar luktar "äckligt som fan", te luktar "gott" osv...)

EDIT: Fast ändå inte riktigt ord. Svårt att beskriva...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visuell visuell visuell


   
SvaraCitera

addictive:

jag lär mig bäst av att skriva saker = kinestet?

Lär mig också bäst genom att skriva och anteckna.
Kändes inte riktigt som att det passade in någonstans. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

egentligen lär jag mig bäst genom att påpeka hur fel alla andra har


   
SvaraCitera