Aviseringar
Rensa alla

är du leijonsparfs nästa pojk/flickvän


time
 time

Leijonsparf:

 jobba på ditt ödemarksromantiserande. du kan haka på i sommar om du behöver inspiration. annars är du rätt nära.
klädstorlekarna räknas för övrigt inte om de är nära, syftet att utröna om bi skulle kunna låna skor/jeans osv av varandra.

Alltså, jag tycker hemskt om ödemarken men kanske inte i två veckor. Jag har ett starkt personligt behov av värme och isoleringsskyddets säkerhet. Jag tältar gärna i en vecka eller så, som den gamla festivalveteran jag är, men upplever att det sliter på mitt psyke att inte ha tillgång till hemmet även fast jag älskar att vara ute på äventyr. Det är lite krångligt.
Du skulle nog gilla vår gamla sommarstuga som vi (familjen) byggt, den är den absolut nordligaste bopunkten på fasta Åland och en av de få ställen som kombinerar norrsken, röda granitklippor och djup skog på en och samma gång såhär års.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
Fick poäng på typ längd, dnygg utan smink och jeansen

tre rätt är ju inte så illa, hade övervägt att se det som en kandidat om det hade varit tre andra frågor. typ ej pälsbärande vegetarian som hatar liberaler.

timeisrunningout:

Alltså, jag tycker hemskt om ödemarken men kanske inte i två veckor. Jag har ett starkt personligt behov av värme och isoleringsskyddets säkerhet. Jag tältar gärna i en vecka eller så, som den gamla festivalveteran jag är, men upplever att det sliter på mitt psyke att inte ha tillgång till hemmet även fast jag älskar att vara ute på äventyr. Det är lite krångligt.
Du skulle nog gilla vår gamla sommarstuga som vi (familjen) byggt, den är den absolut nordligaste bopunkten på fasta Åland och en av de få ställen som kombinerar norrsken, röda granitklippor och djup skog på en och samma gång såhär års.

jag gillar att vara befriad från hemtrevnadens kedjor i månader i sträck, fast ödemarken är jag helst inte i längre än två veckor. vid det laget måste man ändå proviantera, om man inte kan leva av naturen. borde visserligen bli bättre på det. så kanske.
du, jag, stuga och en flaska bowmore?

samt, vadå tält förresten. tält är för noobs. man bygger sitt eget vindskydd, så klart.


   
SvaraCitera

Är ju halvveg, bär inte päls men ägnar mig åt hästsport med massa läder. Är nog inte din prince charming


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner för att poängtera:

SOMBI: [] jag är vegetarian/vegan

SOMBI: [x] jag anser att alla, oavsett ursprung, kön, ekonomiska förutsättningar, art och så vidare har en okränkbar rätt till liv, hälsa och trygghet

reben: [] jag är vegetarian/vegan

reben: [x] jag anser att alla, oavsett ursprung, kön, ekonomiska förutsättningar, art och så vidare har en okränkbar rätt till liv, hälsa och trygghet

timeisrunningout: [] jag är vegetarian/vegan

timeisrunningout: [xxx] jag anser att alla, oavsett ursprung, kön, ekonomiska förutsättningar, art och så vidare har en okränkbar rätt till liv, hälsa och trygghet

Tula: [] jag är vegetarian/vegan

Tula: [x] jag anser att alla, oavsett ursprung, kön, ekonomiska förutsättningar, art och så vidare har en okränkbar rätt till liv, hälsa och trygghet

Leijonsparf: [] jag anser att alla, oavsett ursprung, kön, ekonomiska förutsättningar, art och så vidare har en okränkbar rätt till liv, hälsa och trygghet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Känner för att poängtera:

håller med. i stort. men egentligen formulerade jag mig dumt där. åsyftade i själva verket bara sentienta varelser, eller sådana som kan antas vara sentienta, eller potentiellt kan vara. så det utesluter typ, havre eller jästsvampar.


   
SvaraCitera
reben

Nachac:
Känner för att poängtera:

sant tar tillbaka mitt kryss


   
SvaraCitera
KSENIA

musik (kryssa om ni är väl bekanta med och gillar):

[X] broder daniel

[X] blanka

[X] strip music

[] le muhr

[X] joy division

[] shout out louds

[] masquer

livsstil osv:

[X] jag praktiserar ingen organiserad religion (undantaget fullständigt sekulär judendom, islam och/eller jainism)

[X] jag är vegetarian/vegan

[X] jag bär inte läder/päls

[] jag gillar att sitta framför en lägereld i ödemarken och äta pulvermat i en vecka eller två då och då

[X] jag har inget emot att bo i en större stad

[X] jag har för avsikt att leva för evigt

[] jag praktiserar helt öppen polyamori, och kan inte föreställa mig att leva monogamt, någonsin

politik osv:

[/] jag är pragmatiker i alla frågor

[/] jag tror att mer teknologi, inte mindre teknologi, är lösningen på miljö- och klimatfrågan

[X] jag anser att liberaler är vedervärdiga, människofientliga monster i människokläder

[] jag anser att folk är fria att göra vad de vill med vem de vill, så länge det inte skadar någon som inte samtycker

[/] jag anser, principiellt, att politiska mord i en representativ demokrati ibland borde gå under nödrätt och vara straffbefriade

[X] om vi skaffar barn så är det självklart att vi kommer genmodifiera dem för att ge dem bästa möjliga förutsättningar

[X] jag anser att alla, oavsett ursprung, kön, ekonomiska förutsättningar, art och så vidare har en okränkbar rätt till liv, hälsa och trygghet

utseende:

[] jag är 175 cm lång, plus/minus en eller två centimeter

[] jag har ursprung i mellanöstern (arab, perser, kurd osv, ej inflyttad ashkenazer eller dylikt)

[] jag har fräknar

[X] jag anser att jag ser bra ut utan smink

[] primära fettdepåer är runt mage snarare än lår/rumpa

[X] jag har jeansstorlek 27/32-28/34 (på riktiga jeans, inte typ cheap mondays-storlek)

[] jag har skostorlek 41-42


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: håller med. i stort. men egentligen formulerade jag mig dumt där. åsyftade i själva verket bara sentienta varelser, eller sådana som kan antas vara sentienta, eller potentiellt kan vara. så det utesluter typ, havre eller jästsvampar.

Växter och dylikt tänkte jag inte ens på, antog att även man själv har rätt att leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Växter och dylikt tänkte jag inte ens på, antog att även man själv har rätt att leva.

anser inte nödvändigtvis att man har det om det är till för stor kostnad för andra. där får man helt enkelt väga mellan olika individer. exempelvis, jag anser inte att det är fel att äta typ, bröd, trots att det innehåller vete, men jag anser inte att jag nödvändigtvis skulle ha rätt att utrota hela vetesläktet för min egen överlevnad. så individerna i sig har ingen direkt rätt till liv, men arten har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

växter är slödder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Tror att du missförstått hela Leijonsparfs väsen om du tror att dumpning och ny spännande partner måste vara relaterade.

Så det är ett öppet förhållande?


   
SvaraCitera
SOMBI

jag tycker om blommor, de är fina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: anser inte nödvändigtvis att man har det om det är till för stor kostnad för andra. där får man helt enkelt väga mellan olika individer. exempelvis, jag anser inte att det är fel att äta typ, bröd, trots att det innehåller vete, men jag anser inte att jag nödvändigtvis skulle ha rätt att utrota hela vetesläktet för min egen överlevnad. så individerna i sig har ingen direkt rätt till liv, men arten har.

Förstår. Uteslöt för övrigt också fall som bygger på person eller specifika omständigheter i anledning av:

Leijonsparf: [] jag anser, principiellt, att politiska mord i en representativ demokrati ibland borde gå under nödrätt och vara straffbefriade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Så det är ett öppet förhållande?

Vilken del av polyamori är det du har svårt för att förstå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Så det är ett öppet förhållande?

"öppet förhållande" är en dum term. det kan antyda att jag bara har rätten att ligga runt. jag är polyamorös, och lever som sådan. jag har all rätt att göra vad som helst med vem som helst så länge det inte direkt krockar med mina andra relationer. om det krockar får jag väl göra det också, men då är det upp till diskussion hur det ska lösas. krockar de inte så är det inte ens upp till diskussion.
så, typ, ja.


   
SvaraCitera