Aviseringar
Rensa alla

Är du min drömprins? Detta är den perfekte killen:


Ceksi:

nej, det gör dom inte.

Så du menar att det inte finns många som besitter egenskaper som aktiv, trevlig, spontan etc.?


   
SvaraCitera

Ceksi:

HAHAHA, men come on. Du själv måste ju vara faaar from perfect om du sitter och säger att perfekt är "så jävla tråkigt, så jäkla tråkigt". Din avatar är perfekt, där fick du.

Ingen är perfekt - jag är väldigt långt ifrån det...
Exempelvis supermodeller, visst är de snygga men deras utseende är, i min mening, ändå helt ointressant!
En halvtafflig jämförelse är datorbilder. Om du ritar en bild på datorn som är perfekt (går i datorn) så blir den väldigt dålig eftersom ingenting är perfekt.

Ceksi:

Varför är det det läskigaste? Det här är ju ett form av ironiskt inlägg som ska låta seriöst (för ingen skulle ju ta det allvarligt oavsett vad...) Men säg vad du vill.

Jo jag såg nypa salt delen men...
Folk som vill ha någon på ett visst sätt - det slutar inte bra. Kommer inte finnas någon som är exakt som en "dröm". Då försöker personen istället ändra på den som är tillräckligt nära...
Söker man efter den perfekta så är risken också stor att man missar den riktiga (om sådant nu finns/tros på) kärleken när den kommer. Att med vanligt mänskligt förnuft och tankeverksamhet försöka tänka fram en perfekt partner är helt enkelt lögn i helvete. Som om vi förstår oss på kärlek? Och hur den perfekta partnern är...
Om man ska prata lite vetenskapligt så kan det ju även vara så att du träffar någon som passar näst intill perfekt i din mall men ni passar inte ihop på ett personkemiskt plan (exempelvis måste två personers immunsystem passa ihop).
Om du träffar någon som är perfekt enligt din mall men som inte personkemin stämmer med, vad händer då?
Antagligen så blir du ihop med den personen - det funkar dåligt, personen är inte allt du vill den ska vara och det är inte så perfekt som det skulle vara. Det slutar illa.
(Allt är enkla generaliseringar och modeller men ändå...)


   
SvaraCitera

Ceksi:

[n]

Gud, vad hände med din känsla för ironi? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Så du menar att det inte finns många som besitter egenskaper som aktiv, trevlig, spontan etc.?

Jag menar: att det inte finns många som besitter ALLA egenskaperna jag räknat upp SAMTIDIGT.

Nintendo:

Gud, vad hände med din känsla för ironi?

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :)))))))))))))))))))))))))))))))

Myksa:

kan det ju även vara så att du träffar någon som passar näst intill perfekt i din mall men ni passar inte ihop på ett personkemiskt plan

Jo, och en sån har jag varit på G med förut [y] hehehee.

Myksa:

två personers immunsystem passa ihop

det vet jag, men hur vet man om de funkar ihop? Måste man ha kysst för sånt eller? Vill veta mer!


   
SvaraCitera

Ceksi:

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :)))))))))))))))))))))))))))))))

Snarare det är dig det är synd om, eftersom han är upptagen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Snarare det är dig det är synd om, eftersom han är upptagen

inte länge till.


   
SvaraCitera

Ceksi:

inte länge till.

Jo [smile]


   
SvaraCitera

Ceksi:

det vet jag, men hur vet man om de funkar ihop? Måste man ha kysst för sånt eller? Vill veta mer!

Det känner man helt enkelt. Jag gör i alla fall.


   
SvaraCitera

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

[mad]

underbar kommentar


   
SvaraCitera

Ceksi:

underbar kommentar

Jag är rätt stolt själv [blush]


   
SvaraCitera

Ceksi:

slippa oroa mig för att han kan vara otrogen vilket han bevisar genom att överraska mig med små saker/planer/aktiviteter då och då

Omigosh, tänker tjejer så?


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Omigosh, tänker tjejer så?

Inte alla, hoppas jag inte.


   
SvaraCitera

Ceksi:

avslappnad, cool, stylish

Säger inte mig ett dyft.

I övrigt stämmer jag in på mycket, men inte allt. Dock gör det inget, för beskrivningen om drömpartnern säger mycket om en själv och efter att ha läst det där vet jag att du vore inget för mig.


   
SvaraCitera

Ceksi:

Jag menar: att det inte finns många som besitter ALLA egenskaperna jag räknat upp SAMTIDIGT.

Nej, det var inte det du menade ifrån början.

[tired]

Ceksi:

för du uppfyllde några av mina kriterier

majkie2:

Det gör dom flesta.

Ceksi:

nej, det gör dom inte.


   
SvaraCitera